Zash Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hei! Ser litt på ikt-jobber, og er litt lysten på stilling som ikt-konsulent ved vgs. Det jeg lurer på om dette er et bra springbrett for en karriere innen it? Håper på synspunkter! Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 med mindre det er en veldig stor skole, så er det nok en blindvei vil jeg si. men vil du jobbe i den jobben over tid, så går jo det an, men vil ikke si at det er et springbrett videre, da må du nok inn i private bedrifter. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Men vil ikke erfaringen fra jobben hjelpe til i videre jobbsøking? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Det er alltid fint å vise at du har hatt jobb før, og om du har litt tid er slike jobbar ganske trygge, så du kan framtre som ein stabil arbeidstakar på CV-en (jobbe på skulen nokre år). Ein slik jobb vil ikkje gje deg særleg erfaring med drift av bedriftsaktuelle applikasjonar, utover Windows og Office (som dei fleste som står IKT-servicefag kan få til å gå rundt òg). Nokre skular brukar litt spennande tilleggsprogramvare, men det er ofte ting som er spesifikt for skulen, som bedrifter ikkje brukar. Du kan kanskje kome deg litt oppover i fylkeskommunen frå ei slik stilling, der du kan jobbe med fellesløysingar for VGS-ar i fylket (og kanskje fleire fylke), drift av nettverk mellom skular o.l. Der er du over på arbeidserfaring som kan vere verdt noko, utover at det er arbeid i seg sjølv. Men eg trur ikkje du kan vente å hoppe frå IKT-drift på VGS til noko høgare opp i private bedrifter utan mellomledd eller kontaktar. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Men vil ikke erfaringen fra jobben hjelpe til i videre jobbsøking? Selvsagt vil den det. Men når du sier springbrett så antar jeg at du mener noe som vil gi deg et forsprang, eller en ekstra bra start. Da har nok Gridset rett. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Men vil ikke erfaringen fra jobben hjelpe til i videre jobbsøking? Selvsagt vil den det. Men når du sier springbrett så antar jeg at du mener noe som vil gi deg et forsprang, eller en ekstra bra start. Da har nok Gridset rett. Ser poenget Springbrett var kanskje ikke det beste ordet å bruke! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Mulig det bare er "feil" miljø jeg vanker i, men IT-ansvarlig på skoler har ikke akkurat godt rykte på seg ut fra det jeg har hørt... Dette er ting jeg har hørt både av kolegaer, kursdeltagere og teknikkere som drar rundt på skoler. Men, det gir jo uansett litt erfaring, og det er skjeldent så dumt. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Vil er jobb som support / junior konsulent i privat bedrift være et bedre utgangspunkt for en videre karriere innen IT? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Dette blir veldig subjektivt, men jeg vil påstå det ja. Så klart, ett rent call-senter vil ikke gi deg noe erfaring, så det spørs litt på hva man driver med. Dette varierer også fra bedrift til bedrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå