ZepukkU Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hei. Jeg har et lite problem med minnepennen min. Jeg plugger den i macen og den fungerer slik den skal og ikke noe problemer (MS-DOS FAT). Men når jeg plugger den i PC'n min, får jeg beskjed om å formatere den. Og da kan jeg heller ikke velge større filstørrelse enn 200MB (Den er orginalt på 16GB) Så hva skal jeg gjøre for at minnepennen skal fungere fint på begge OS? Takker for svar Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Min minnepenn er formatert til Fat 32, det fungerer fint med begge OS`ene Vis du ikke vet hvordan du gjør det så... Windows: min datamaskin-høyreklikk på minnepennen å velg formater. Velg format Fat 32, vent til prossessen er ferdig Mac: Hakke peiling Lenke til kommentar
ZepukkU Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Problemet som jeg nevnte i første post er det at når jeg skal formatere den så vil den ikke bli større enn 200MB, mens den orginale filstørrelsen er på 16GB... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Du må sjekke partisjoneringen. Det er partisjonering som bestemmer størrelsen, ikke formatering. Prøv Diskbehandling i Windows. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Bruk diskbehandleren i OS X til å partisjonere den, og lag en MBR-partisjon med MS-DOS FAT. Last så ned HP sin USB disk format tool og formater den til FAT32 i Windows. Væ oppmerksom på at FAT32 har en maks filstørrelse på 4GB. Vil du ha minnepinnen til å støtte større filer enn dette så må du formatere den til NTFS og legge til støtte for NTFS i OS X. Her finner du det du trenger for dette. -KJ Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Vær oppmerksom på at FAT32 har en maks filstørrelse på 4GB. Vil du ha minnepinnen til å støtte større filer enn dette så må du formatere den til NTFS og legge til støtte for NTFS i OS X. Her finner du det du trenger for dette. -KJ Jeg har 2 minnepenner som har 8 GB på dem, og begge er FAT32. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 FAT32 støtter større partisjoner, men maks filstørrelse for en enkelt fil er 4 GB. Hvis du ikke tror meg så kan du prøve å lage en rar-fil som er større og overføre til minnepinnen din... Windows vil si at det ikke er plass til den, selv om den bare er 4,2 GB og du har 7 GB ledig på pinnen. -KJ Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ok, max filstørrelse. Leste ikke helt ordentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå