bjorna Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hei På dataen har jeg 2 harddisker, HDD1 har jeg installert Win7 på. HDD2 installerte jeg ubuntu 10.10 på halve harddisken. Da fikk jeg ikke startet opp win7, så jeg logget på med en live-cd og formaterte HDD2 til NTFS. Nå får jeg nå starter opp datamaskinen får jeg opp meldingen <ERROR NO SUCH DEVICE (masse nummer 1234230287158437534027538247534295) GRUB RESCUE> har prøvd å logge på med win7 dvd og prøvd bootrec.exe men når jeg prøver komandoen /fixboot får jeg opp en feilmelding. Hva gjør jeg for å fikse booten? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Linux legger inn GRUB i MBR. For å få Windows bootloader bruker man bootrec fixmbr. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Prøvde nettop bootrec.exe/fixmbr men får fremdeles opp error: no such device grub rescue Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Du kan vel kople fra hd2, boot fra win DVD og prøve å hente information via diskpart select disk 0 list partion Det for å se at du har din windows partition. Deretter kan du prøve igjen på bootrec /fixmbr Hvis ikke det fungerer, laste ned mbrlister (fra hårek) og kjør p det. Hvis det viser seg at code er halv reparert kan vi finne på noe annet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå