grizley Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Heisann! Jeg vurderer å kjøpe kamera nevnt i emnetittelen, da jeg har forstått det slik at den er enklere i bruk enn Zeiss Ikon Ikoflex 1c som jeg bruker i dag. Det jeg lurer på, er om noen her på Akam har erfaring med Rolleiflex 3,5f? Jeg lurer på om lysmåler fungerer som den skal, hvor skarpt objektivet er, hvor rask ISO kameraet kan settes til, samt hvor mye et slikt kamera er verdt i mint/ nær mint tilstand. Jeg vil nemlig bruke kameraet, ikke bare la det støve bort på hyllen Edit: leif Endret 23. oktober 2010 av grizley Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei! Jeg selv en av de nyeste utgavene av 3.5F med Zeiss Planar 75mm. Det er rett og slett et fantastisk kamera som gir unike bilder ofte takket være de interessant vinklene man får. Lysmåleren fungerer fint på min, og objektivert er veldig skarpt i ekte Zeiss tradisjon. Angående ISO kan den settes til 1600 ASA om jeg ikke husker feil. På min flickr konto finner du en del bilder tatt med mitt eksemplar. Bare fyr løs om du har flere spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå