Gjest medlem-16183 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Hva gjør vi når bygdedyret har lykkes og samfunnet står ved et dilemma? Vi tar problemet og gjør det større. Hvorfor? Har du noen gang tenkt på at det finnes gode mennesker og? Hvorfor tar vi i bruk de virkemidlene på uskyldige mennesker? Er dette hva du gjør med ditt eget barn når det har problemer? Hvorfor finnes det mennesker som aldri blir voksne og som ikke skjønner at livet er urettferdig samtidig som skjebne faktisk eksisterer. Hvorfor lever mennesker i Norge som dyr i sine selvlagde reir som homofile apekatter? Hvor er det blitt av egenskapene som tok den menneskelige rase til det nivået vi er på? Kristendommen er en utopi som setter mennesker i uverdige liv. Hvor er det blitt av omtenksomhet for andre mennesker? Problemet til de menneskene som bidrar til samfunnet er at de ikke har noen ære eller integritet. Lever alle bidragere på de gode menneskene sin smerte? Svaret er ja. Velkommen til det ekte helvete og lykke til videre. Mitt poeng er: Hva skal dere lære egne barn når evolusjonsteorien er faktum? Hvordan skal dere forklare livets mysterier på en fornuftig måte? Skal dere forandre dere eller fortsette å gjøre problem større samtidig som dere tar verdigheten fra mennesker? Menneskerettigheter er faktum og ikke noen ord skrevet på et papir. Endret 23. oktober 2010 av medlem-16183 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Er du høy ? 4 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hva gjør vi når bygdedyret har lykkes og samfunnet står ved et dilemma? Vi tar problemet og gjør det større. Hvorfor? Har du noen gang tenkt på at det finnes gode mennesker og? Hvorfor tar vi i bruk de virkemidlene på uskyldige mennesker? Er dette hva du gjør med ditt eget barn når det har problemer? Hvorfor finnes det mennesker som aldri blir voksne og som ikke skjønner at livet er urettferdig samtidig som skjebne faktisk eksisterer. Hvorfor lever mennesker i Norge som dyr i sine selvlagde reir som homofile apekatter? Hvor er det blitt av egenskapene som tok den menneskelige rase til det nivået vi er på? Kristendommen er en utopi som setter mennesker i uverdige liv. Hvor er det blitt av omtenksomhet for andre mennesker? Problemet til de menneskene som bidrar til samfunnet er at de ikke har noen ære eller integritet. Lever alle bidragere på de gode menneskene sin smerte? Svaret er ja. Velkommen til det ekte helvete og lykke til videre. Mitt poeng er: Hva skal dere lære egne barn når evolusjonsteorien er faktum? Hvordan skal dere forklare livets mysterier på en fornuftig måte? Skal dere forandre dere eller fortsette å gjøre problem større samtidig som dere tar verdigheten fra mennesker? Menneskerettigheter er faktum og ikke noen ord skrevet på et papir. Jeg synes ikke din misantropiske holdning reflekterer virkeligheten spesielt bra. De fleste mennesker er arbeidsomme, pliktoppfyllende, intelligente og hjelpsomme. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg synes ikke din misantropiske holdning reflekterer virkeligheten spesielt bra. De fleste mennesker er arbeidsomme, pliktoppfyllende, intelligente og hjelpsomme. Hvilken virkelighet lever du i? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Jeg synes ikke din misantropiske holdning reflekterer virkeligheten spesielt bra. De fleste mennesker er arbeidsomme, pliktoppfyllende, intelligente og hjelpsomme. Hvilken virkelighet lever du i? Jeg gjetter på at han er en ubøyelig optimist. Til trådstarter. Gratulerer. Du har nådd puberteten og dermed alderen der du reflekterer langt mer enn det som strengt tatt er nødvendig og sunt. Ingen av tankene du vil ha de kommende årene vil være revolusjonerende eller spennende for andre enn jevnaldrende. Om et par år er du en del av det kyniske maskineriet som driver det vi kaller samfunnet videre. Hipp hipp hurra Endret 22. november 2010 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg synes ikke din misantropiske holdning reflekterer virkeligheten spesielt bra. De fleste mennesker er arbeidsomme, pliktoppfyllende, intelligente og hjelpsomme. Hvilken virkelighet lever du i? Norge. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg synes ikke din misantropiske holdning reflekterer virkeligheten spesielt bra. De fleste mennesker er arbeidsomme, pliktoppfyllende, intelligente og hjelpsomme. Hvilken virkelighet lever du i? Norge. +1 Kjenner heller ingen som ikke er arbeidsomme, pliktoppfyllende, intelligente og hjelpsomme, men det kan jo hende at Geir og jeg er litt mer selektiv med vår omgangskrets enn andre? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Så dere bor i deres egen lille boble adskilt fra media og omverden. Sounds fun... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Bygdedyret er et realt rovdyr. Men bor man i by så vet man overhodet ikke hva det handler om. Lever man i et av bygdedyrets mange territorier så er det lett å tenke at det er slik overalt. Bygdedyret spiser folk levende, og kaster opp bleke skygger. Heldigvis er det lov å bygge seg en sterk fasade og gi faen. Det bygger sterke mennesker, og stuer de svake inn bak fire vegger. Bygdedyret er et fascinerende dyr! Jeg vet ikke hva som er værst, bygdedyrets rovferd, eller likegyldigheten man opplever i byene. Det er fordeler og bakdeler med begge deler. Janteloven lever enda. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Så dere bor i deres egen lille boble adskilt fra media og omverden. Sounds fun... Kanskje du bør forsøke å ikke la deg påvirke for mye av media. Husk media representerer overhode ikke virkeligheten, kun små deler av det som faktisk er interessant for dem å trykke, fordi det får deg til å se på, eller kjøpe aviser. Det du sitter igjen med, er en forvrengt innbilling om at verden er så ille, fordi du kun leser avisene om dobbeltdrap, gjengvoldtekter og hvitsnippforbrytere. Disse menneskene representerer ikke flertallet, de representerer mindretallet. Så du får kose deg med din paranoide misantropiske oppfatning av verden. Jeg mener den er feil for flertallet av Norges befolkning. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Kjenner heller ingen som ikke er arbeidsomme, pliktoppfyllende, intelligente og hjelpsomme, men det kan jo hende at Geir og jeg er litt mer selektiv med vår omgangskrets enn andre? Alle er selektive med omgangskretsen sin, slik at man kan fortsette å tro det man vil tro. De som ønsker å sutre unngår dem som sier de er sutrete, og omvendt. Dermed får "alle" inntrykk av at "nesten alle" er enige i sin egen oppfatning. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det du sitter igjen med, er en forvrengt innbilling om at verden er så ille, fordi du kun leser avisene om dobbeltdrap, gjengvoldtekter og hvitsnippforbrytere. Disse menneskene representerer ikke flertallet, de representerer mindretallet. Takk for at du forteller meg hvordan jeg skal tolke det som blir fortalt via mediene. Og hvordan i alle dager knytter du dobbeltdrap, gjengvoldtekter og hvitsnippforbrytere opp mot dette? BTW, media består av mer enn TV2, Nettavisen og dagbladet... Halve landet går snart på trygd, trenger vel ikke si så mye mer når det gjelder vår "arbeidsomme", "pliktoppfyllende" og "intelligente" befolkning. Ønsker du tallene så finner du dem om du gidder å lete. Men her er det åpenbart illusjoner ute og går, så argumentasjon kommer man nok ikke langt med. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Halve landet går snart på trygd Dette tallet inkluderer pensjonister og uføretrygdede dog. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hva gjør vi når bygdedyret har lykkes og samfunnet står ved et dilemma? Vi tar problemet og gjør det større. Hvilket problem? Hvorfor? Har du noen gang tenkt på at det finnes gode mennesker og? Selvsagt. Hvorfor tar vi i bruk de virkemidlene på uskyldige mennesker? Er dette hva du gjør med ditt eget barn når det har problemer? Hvilke virkemidler? Hvorfor finnes det mennesker som aldri blir voksne og som ikke skjønner at livet er urettferdig samtidig som skjebne faktisk eksisterer. Hvorfor noen aldri blir voksne aner jeg ikke, det kan vel ha mange ulike grunner. Forøvrig bør du argumentere for hvorfor skjebnen eksisterer. Hvorfor lever mennesker i Norge som dyr i sine selvlagde reir som homofile apekatter? Dette var nytt for meg. Hva kjennetegner bopælen til en homofil ape, og på hvilken måte skiller denne seg fra bopælen til en heterofil ape? Hvor er det blitt av omtenksomhet for andre mennesker? Det finner vi da overalt i samfunnet, vi holder dørene oppe for hverandre, reiser oss og tilbyr eldre en sitteplass på bussen og gir hverandre komplimenter. Mitt poeng er: Hva skal dere lære egne barn når evolusjonsteorien er faktum? Hvordan skal dere forklare livets mysterier på en fornuftig måte? Evolusjonsteorien er en såpass veldokumentert teori at det allerede nå er det nærmeste vi kommer til et faktum. Vitenskapen kan også i fremtiden gi oss mange gode svar. Menneskerettigheter er faktum og ikke noen ord skrevet på et papir. Menneskerettigheter er vel i utgangspunktet en moralsk og filosofisk tanke som et flertall av verdens befolkning er enige om er til alles beste, det er fornuftig, men ikke åpenbart et faktum. At menneskerettighetene derimot er ord skrevet på et papir er derimot et rent faktum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå