Kikkin Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ved ø høyre klikke på en mappe i i utforskeren og velge Egenskaper og Tilpass fanen kan man optimalisere mappen for hva slags innhold den har. Eks.: Dokumenter, Bilder, Musikk eller videoer. Mitt problem er at i de mappene jeg har bilder øsnker jeg å se annen info en det som er standard. Info som datotatt, ISO, F-stopp osv. Nå er det ikke noe problem å få lagt dette til i etter tid men da må jeg gjøre det for hver mappe jeg oppretter. Går det an å få endret på hva som skal vises av info når jeg velger at det skal være en bilde mappe? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) - Gå inn i mappen med bildene. - Skift View til "Details" (høyre hjørne). - Høyreklikk på øverst infobar (der det står "Name/Date osv") sånn at du får opp et meny. - Nederst på menyen velg "More..". Her finner du dine ønsker Date Taken, ISO, F-stop og mye mye mer. Endret 23. oktober 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 - Gå inn i mappen med bildene. - Skift View til "Details" (høyre hjørne). - Høyreklikk på øverst infobar (der det står "Name/Date osv") sånn at du får opp et meny. - Nederst på menyen velg "More..". Her finner du dine ønsker Date Taken, ISO, F-stop og mye mye mer. Ja det er dette jeg må gjøre for hver bilde mappe jeg oppretter. Hadde håpet det var en måte å få redigert visnings malen for mapper jeg velger at skal ha bilder i seg. Slik det er nå så velger jeg at mappen skal inneholde bilder og så må jeg i tillegg manuelt legge til de feltene jeg ønsker ekstra. Det er dette jeg vil slippe. Kan man ikke endre på hva som er standard info for bildemapper slik at det holder å velge at mappen inneholder bilder uten å måtte legge til flere felter? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Ah, sånn du meiner. På hoved mappen som bildene ligger i, høyreklikk velg Properties. Gå til Customize fanen. Hak av på "Also apply this template to all subfolders". Nå, inne i selve mappen; - Gjør forandringene som nevnt i tidligere post. Så gå til Organize (øverst til venstre). - Velg Folders and Search Options. - Velg View. - Trykk Apply to Folders - Trykk Yes på popup advarselen. - Trykk OK for å stenge Folder Options. Så bør alle forandringene gjelde alle mapper. Endret 24. oktober 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå