leffi Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei! Hva er forskjellen på ATX og mATX når det gjelder hovedkort? Kan de begge brukes i alle typer ATX-kabinett? Og hva er forskjellen på kabinett av typen ATX og E-ATX? Kan mATX hovedkort i såfall også brukes i E-ATX kabinetter? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 m'en i mATX står får Micro. Dvs. at de hovedkortene er endel mindre enn vanlige ATX kort (egentlig beregna for små kabinetter) men passer likevell i vanlige ATX kabinetter. E-ATX har jeg aldri hørt om. Lenke til kommentar
leffi Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 E-ATX har jeg aldri hørt om. E-ATX så jeg nevnt bl.a. her http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&view=detailed Er det noen fordeler ulemper med mATX i forhold til ATX? Det kan kanskje bli vanskelig å få plass til cpu-vifte bl.a. i et mATX kabinett? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 det kommer vel helt ann på kabinettet og plasering av CPU socket på det individuelle hovedkortet? men det bør vel gå bra hvis det ikke er snakk om en usannsynlig stor kjøler... Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 E-atx står vel kansje for "enhanced"-atx. Det er mulig. Micro atx har færre pci kortplasser en et vanlig atx-kort. Man får som regel også flere nyttige ting som s-ata, dual DDR osv. på vanlig ATX. Jeg synes m-atx er grei hvis du ikke er av den typen som fort fyller opp harddiskene og trenger manger pci kortplasser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå