Balrog11 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 jeg har så langt brukt px, men vil bytte det ut med em ( i css), hvordan gjør ejg det om jeg vil ha ulike størrelser på em ulike steder? som f.eks. her(er sikkert ikke sånn man gjør det. jeg er enda nybegynner på dette) #utdrag { font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 18px; text-align: left; } putter jeg da inn em på noen måte? som f.eks: #utdrag { font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; em:font-size:150%; text-align: left; } Lenke til kommentar
MPV Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) jeg har så langt brukt px, men vil bytte det ut med em ( i css), hvordan gjør ejg det om jeg vil ha ulike størrelser på em ulike steder? som f.eks. her(er sikkert ikke sånn man gjør det. jeg er enda nybegynner på dette) #utdrag { font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 18px; text-align: left; } putter jeg da inn em på noen måte? som f.eks: #utdrag { font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; em:font-size:150%; text-align: left; } Huh? Det er helt feil. Jeg ville anbefalt deg å holde deg til px. Vet du i det hele tatt hva em er? em er i forhold til fonten du bruker. 1em er lik som font. 2em er dobbel så stor som fonten. Du skriver det slik: { #table.class line-height:1.7em; } Endret 23. oktober 2010 av MPV Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Det ejg ønsker er Liquid layout. Skalerbar tekst, relative størrelser. Altså, bruke "em" istedenfor "px". Endret 23. oktober 2010 av Balrog11 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det ejg ønsker er Liquid layout. Skalerbar tekst, relative størrelser. Altså, bruke "em" istedenfor "px". Finnes det i dag noen nettlesere som ikke klarer å forstørre/forminske tekst satt i piksler? Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 fant løsningen på det nå Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Og for dem som skulle snuble innom denne tråden. Em er en enhet på samme måte som px. Så: em:font-size:150%; er galt. font-size:1.7em; er rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå