Gå til innhold

Vurderer ny pc, laptop eller stasjonær?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kunne tenkte meg å kjøpe en ny data, siden den jeg har nå begynner å slite litt på årene.

Det jeg lurer på er, hvor stor forskjell er det på ytelsen på laptop og stasjonær når budsjettet ligger på en ca 6-8k?

Jeg trenger ikke skjerm,høyttalere, mus, tastatur eller noe annet tilbehør.

Jeg ser at de laptopene de selger nå for tiden, virker som de har rimelige gode specs i den prisklassen.

Minimumskrav er at det Age og Conan og Civ 5 bør gå flytende, nødvendigvis ikke på maks grafikk men ikke minimum heller (det gjør den idag).

Madammen vil absolutt ha en laptop, og jeg til dels enig men er virkelig spent på ytelsen man får i dem idag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Hei!

Forskjellen på bærbar og stasjonær ytelsesmessig er ekstremt stor. Den eneste grunnen til at jeg ville ha forsvart et kjøp av en laptop er vis brukeren må ta den med seg overalt (skole, jobb, osv) Til 8K får du faktisk en svært god pc som takler omtrent alle spill. Jeg sier ikke at du ikke får en god laptop til samme prisen, men ytelsesforskjellen er såpass stor at det ikke hadde vært lønnsomt. Husk at det også er mye lettere å skifte komponenter i en stasjonær ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har selvfølelig vurdert alternativet å kjøpe begge deler, evt bygge en stasjonær (har ikke bygget før men er jo en første gang for alt). Kan jo kjøpe stasjonær først, så spare til ny bærbar.

Hmm.. jeg får se litt på prisene og kanskje legge inn et forslag her som dere kan vurdere..? :)

Snekret sammen noe:

Kingston ValueRAM DDR3-1066 2 GB

Samsung Spinpoint F3 1 TB

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM

Gigabyte GA-P55-US3L

Intel Core i5 650

HIS Radeon HD 5570 1 GB

Samsung SH-S223C

Min lenkeCooler Master Elite 430 Black

Corsair VX 450W

Har da lagt tilPSU, men er litt usikker på om den er stor nok, hjelp?

Noen som har tips til forbedringer?

Prisen ligger da på 5287 eks frakt total

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...