Gå til innhold

trenger hjelp med ny gamer pc til ca.15,000

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med å vente til 6970 når man kan kjøre 2 stykk 6870 i crossfire? Prisen er så å si det samme ;)

Siden han da kan kjøre to HD 6970 i CF:D

EDIT: Igjen så kan jeg ikke si meg mer enig i Sindre94!! :thumbup:

Endret av jonskja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordi da kan han IKKE utvide senere og det er ikke mange av dagens spill som støtter CF så da blir det som 1 kort....

mange av fremtidens spill vil støtte CF, så da kan han eventuelt utvide senere

selv om 1 6870 vil klare seg ganske bra så er det litt surt å ikke ha det "beste" når du bruker 15.000

AndyK47: du sa dette ser bra ut til en som anbefaler deg å fylle opp alle ram plassene med 1GB brikker.... han kom også med et "utdatert" skjermkort som kommer til å bli ekstremt mye billigere om noen uker

AMD har planer om at IKKE ET ENESTE 5700+ skal være igjen på et lager etter jul!!!!

http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg_pc-en_selv/45552

se på den... da får du nok en annen tanke om hvor "vanskelig" det er å sette sammen pcen (mange tror det er vanskelig fordi folk sier bygge)

husk du trenger ikke å ta fronten på alle kabinetter

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

fordi da kan han IKKE utvide senere og det er ikke mange av dagens spill som støtter CF så da blir det som 1 kort....

selv om 1 6870 vil klare seg ganske bra så er det litt surt å ikke ha det "beste" når du bruker 15.000

AndyK47: du sa dette ser bra ut til en som anbefaler deg å fylle opp alle ram plassene med 1GB brikker.... han kom også med et "utdatert" skjermkort som kommer til å bli ekstremt mye billigere om noen uker

AMD har planer om at IKKE ET ENESTE 5700+ skal være igjen på et lager etter jul!!!!

se på den... da får du nok en annen tanke om hvor "vanskelig" det er å sette sammen pcen (mange tror det er vanskelig fordi folk sier bygge)

Hei, takk for linken! Det hjalp veldig, og jeg tror faktisk nå at jeg ikke trenger alt fra komplett, og kan selv sette sammen pc'n :)!

Hadde du orket å satt sammen listen du syntes var best? Ble litt usikker når jeg skulle bytte/fjerne ting fra den listen du sa var bra. Hadde vært veldig fint :p

takk til alle som har hjulpet!

Lenke til kommentar

Satt sammen denne som du kan ta utgangspunkt i:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=849996&su=5545C024-76B1-4185-87B7-D21E7ED0443F

EDIT:

Om du vil ha

nr1: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584721

eller nr2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=592983

Som skjermkort må du selv velge. Forskjellen er 1 GB ram på skjermkortene samt litt i pris men selv med det dyreste holdet du budsjett.

Nå sier de som har det med 1 GB at det lett kjører de tyngste spillene som finnes nå.

Dette så bra ut, men det er litt under budsjettet da? Kan den kjøre alle spill på max, og er den lett å oppgradere senere?

Ja jeg vil påstå det.

Eventuelt kan du velge et annet hovedkort som også støtter I7 extreme og bruke mellomlegget på dette. kan foreslå det her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=418701

Lenke til kommentar

"Slutt å hjelp"?

Javel, sjef vi får vel la deg styre kjøpet hans da. :roll:

Men skaff deg et kabinett med hot-swap funksjon, så blir det enda enklere å montere prosessor vifte på hovedkortet og ettermontere vifter. Ellers må du ta ut hovedkortet for hver gang du oppgraderer kjøling som kan bli litt tricky ;)

Lenke til kommentar

kult, jeg er blitt sjef... kom litt brått på, så jeg har ingen tale :tease:

fint å hjelpe, men når forslaget hans vil være som en pc til 9000 så er det ikke mye å skryte av!!!

forslaget ditt var ganske greit, selv om du hadde:

TOTALT over kill på psu'en

en "dårlig" SSD (for 200kr mer får du over 25% bedre hastigheter)

du kunne også sagt at det var en god ide å vente på 69XX serien

Du mener hull i hovedkort plata, veldig smart å ha (som nevnt over)

jo angående hot-swap: (sata)

dette har jo f.eks.

800D, men dem har SATA 2 (3gb/s) dette gjelder mange av kabinetta så kjekt å vite! du må bruke sata 2 på dem, det betyr at vis du skal ha sata 3 (6gb/s) SSD må du fjerne hot-swap'en! (er som regel bare noen skruer da)

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

kult, jeg er blitt sjef... kom litt brått på, så jeg har ingen tale :tease:

fint å hjelpe, men når forslaget hans vil være som en pc til 9000 så er det ikke mye å skryte av!!!

forslaget ditt var ganske greit, selv om du hadde:

TOTALT over kill på psu'en

en "dårlig" SSD (for 200kr mer får du over 25% bedre hastigheter)

du kunne også sagt at det var en god ide å vente på 69XX serien

Du mener hull i hovedkort plata, veldig smart å ha (som nevnt over)

jo angående hot-swap: (sata)

dette har jo f.eks.

800D, men dem har SATA 2 (3gb/s) dette gjelder mange av kabinetta så kjekt å vite! du må bruke sata 2 på dem, det betyr at vis du skal ha sata 3 (6gb/s) SSD må du fjerne hot-swap'en! (er som regel bare noen skruer da)

Det er vell på tide med litt begrunnelser enn bare simple påstander slik alle nitwitter kan komme med? :)

Hei, takk for linken! Det hjalp veldig, og jeg tror faktisk nå at jeg ikke trenger alt fra komplett, og kan selv sette sammen pc'n :)!

Hadde du orket å satt sammen listen du syntes var best? Ble litt usikker når jeg skulle bytte/fjerne ting fra den listen du sa var bra. Hadde vært veldig fint :p

takk til alle som har hjulpet!

Vil påpeke at det er ikke alltid like lett som vist i den videon, du må huske på at disse gutta kan alt og har gjort det der flere ganger før. Så hvis du kan få den bygd den første gangen skader ikke det. Dessuten er forskjellen i pris mellom bygd hos leverandør og selvbygd nærmest opphørt.

"Slutt å hjelp"?

Javel, sjef vi får vel la deg styre kjøpet hans da. :roll:

Men skaff deg et kabinett med hot-swap funksjon, så blir det enda enklere å montere prosessor vifte på hovedkortet og ettermontere vifter. Ellers må du ta ut hovedkortet for hver gang du oppgraderer kjøling som kan bli litt tricky ;)

Bra forslag, har du noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Vet at det ikke er så lett som han kanskje gjør det, MEN du trenger som regel bare å bruke 6-20 skruer og du har bare 6-7 deler som må monteres... prosessor kjøleren er som regel veldig godt forklart! skjermkorte er bare å putte rett inn. en guide jeg komme over (ikke at det er vanskelig, men noen gode tips der)

det vanskeligste er vel å koble opp alle kablene, men det er bare å sette av nok tid så går det som regel :thumbup:

orker ikke å nevne resten av delen fordi det er ganske rett fram (+ at som regel blir forklart vis du ser på et review)

for å finne et kabinett med hull i hovedkort plata, kan du bare søke på youtube og se et review av kabinette (finn først et kabinett som ser "greit" ut, så kan du undersøke litt)

til dere andre, vis det er noe mer jeg bør begrunne så bare sifra

PS: jobben hans er å gjøre det lett for oss, han hadde ikke anbefalt noe som er umulig!

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...