Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med lyd og oppgavelinje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sjekket om det finnes noen nyere versjoner til lydkortet mitt med windows xp, men jeg har allerede den "nyeste" jeg kan få tak i. Hadde jeg hatt vista kunne jeg lastet ned en nyere versjon, men det har jeg altså ikke.

 

Var hos it-gutta i dag, og han jeg pratet med svarte med én gang at han visste ikke hva noen av problemene mine var, og at det eneste han kunne gjøre for meg var å rense pc'en. Jeg får ikke w7;)

Jeg er laangt i fra den eneste som har problemer med skole-pc'en, så om jeg skulle fått W7, så er det veldig(!) mange andre som burde fått det også.

Endret av micasa
Lenke til kommentar

Reinstallasjon er noe jeg ville satset på. Ta backup av alt du skal ha, kjør Ninite for å installere div programmer enkelt og greit, og ikke minst vil det gjøre PCen din kjappere. Dog, jeg ville ha forsøkt å fått tak i W7 på en ordentlig og lovlig måte.

 

Men, om du absolutt ikke vil det.

* Sjekk igjennom for malware. Vi har en egen del for dette, og de kan du sjekke ut her. Kortversjonen er å laste ned Malwarebytes, Superantispyware, og hitmanpro.nl. (filehippo.com) (kjør engangsskan her, ikke installere).

* CCleaner. Husk å trykke på avansert, og fjern den "Bare fjern midlertidige filer som er eldre enn 48t".

* Defragmenter HDDen. Bruk Defraggler, og sjekk igjennom PCen din.

* Åpne opp CMD, kjør igjennom med "sfc /scannow" og chkdsk.

* Lyden din kan bli litt morsom. Sjekk ut hvordan drivere som brukes, fjern disse helt (avinstallere i enhetsbehandling), last ned nye drivere, og installer dette.

* Generic Host Process kan seriøst være så mye egentlig. Noe av dette som er nevnt tidligere kan faktisk fikse dette. Malware, systemkonflikter. Bare husk å holde PCen oppdatert for å minske risikoen med bugs, systemet henger seg osv.

 

Ang. de "IT-guttene", be de trø en fot opp deres og be de finne en fornuftig måte å løse ting på. :D

 

Nei, jeg er ikke seriøs. :)

 

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar:) Får prøve noe av det jeg ikke allerede har prøvd.

Jeg har Norman Virus Control, Ad-Aware, Spybot - Search & Destroy, Superantispyware og Malwarebytes. Skanner pc'en min flere ganger i uka med alle disse programmene.

Ingen av disse programmene finner noe, men allikevel får jeg popups som kommer helt av seg selv:s Hvis jeg sitter på facebook, så kan det plutselig komme opp en ny fane med en eller annen "skummel" webside, så det må jo være noe rart på pc'en min. Bare synd jeg ikke finner det. Jeg har også Ccleaner som jeg bruker hver dag.

 

Når det gjelder lyden har jeg installert driveren på nytt. Det har forsåvidt hjulpet, men det med oppgavelinjen og lydproblemet har fortsatt skjedd noen ganger. Dog ikke like hyppig som før, så det er jo bra.

 

Jeg mindre enn 5% ledig kapasitet til å utføre defragmentering, i følge programmet. Eller.. Det kan sikkert utføres, men det står at det kan bli vanskelig. Hva gjør jeg da?

 

Har jeg forresten lov til å legge inn et nytt operativsystem på skole-pc'en min da?

 

Lurer på en ting til.

Har vel aldri renset en pc før, så jeg vet ikke helt hvordan dette foregår. Jeg har en del private ting på pc'en min, og det er vel en av grunnene til at jeg ikke lar de it-gutta røre den. Hvis de skal rense den, får de da sett disse filene på ett eller annet vis? De ligger selvfølgelig ikke på skrivebordet, men er i skjulte mapper diverse steder.

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg kan jo ikke akkurat ta noen sjanser:p

Endret av micasa
Lenke til kommentar

 

Hjertelig takk for svar:) Får prøve noe av det jeg ikke allerede har prøvd.

Jeg har Norman Virus Control, Ad-Aware, Spybot - Search & Destroy, Superantispyware og Malwarebytes. Skanner pc'en min flere ganger i uka med alle disse programmene.

Ingen av disse programmene finner noe, men allikevel får jeg popups som kommer helt av seg selv:s Hvis jeg sitter på facebook, så kan det plutselig komme opp en ny fane med en eller annen "skummel" webside, så det må jo være noe rart på pc'en min. Bare synd jeg ikke finner det. Jeg har også Ccleaner som jeg bruker hver dag.

 

Når det gjelder lyden har jeg installert driveren på nytt. Det har forsåvidt hjulpet, men det med oppgavelinjen og lydproblemet har fortsatt skjedd noen ganger. Dog ikke like hyppig som før, så det er jo bra.

 

Jeg mindre enn 5% ledig kapasitet til å utføre defragmentering, i følge programmet. Eller.. Det kan sikkert utføres, men det står at det kan bli vanskelig. Hva gjør jeg da?

 

Har jeg forresten lov til å legge inn et nytt operativsystem på skole-pc'en min da?

 

Lurer på en ting til.

Har vel aldri renset en pc før, så jeg vet ikke helt hvordan dette foregår. Jeg har en del private ting på pc'en min, og det er vel en av grunnene til at jeg ikke lar de it-gutta røre den. Hvis de skal rense den, får de da sett disse filene på ett eller annet vis? De ligger selvfølgelig ikke på skrivebordet, men er i skjulte mapper diverse steder.

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg kan jo ikke akkurat ta noen sjanser:p

 

 

Fjern bare Ad-Aware og Spybot. SAS og MBAM burde holde til de grader. Antivirusprogrammet ditt ville jeg byttet ut basert på score fra av-comparatives.org. Går ut ifra dette er noe skolen har lagt inn, desverre... Så lenge ingen av de du har nå finner noe, kjør igjennom en online AV scanner og hitmanpro.nl.

 

Ang. lyden så er jo det bra. Problematikken kan ligge hos Windows og programvaren. Usikker på hvordan dette kan løses utenom en repair via en Windows CD. Alternativt blir kanskje å sjekke igjennom loggen etter hvordan filer som går i heng når dette skjer.

 

Defragmenteringen burde du vente med til du har ~10%. Hvis ikke vil den ikke være like effektiv. Du kan jo ta en backup av noen filer. Overføre de til en ekstern harddisk/minnepenn. Så kjøre igjennom en defragmentering.

 

Det vet jeg ikke. :p La meg si det sånn, jeg personlig hadde gitt faen da jeg kanskje sitter med mer kunnskap enn IT-folkene på skolene jeg har vært på...

IT-folkene på skolen går vell for en enkel og grei løsning; formatere, og reinstallere. De har jo egentlig ikke lov til å krenke private ting. Men hvem vet, folk er forskjellig og lever etter helt andre normer enn andre f.eks. Men ta backup av porren din, slett den på PCen, og lever den inn om du vil det. :D

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Har prøvd de online-skannerne også, og de fant ikke noe de heller.

 

Ser ut til at jeg har funnet ut noe som kan ordne lyden i hvert fall. Fikser ikke problemet permanent, men det funker der og da i hvert fall;)

 

Skal se til om jeg får rydda litt unna og tatt noe backup her, ja. Har bare 1,94 GB ledig plass igjen på disken, så bør vel egentlig få gjort noe.

 

Jeg må også presisere at jag har inte porr på pc'en! haha:p Er ikke noe i den kategorien at all;) men uansett.. Jeg får bare renske den på egenhånd hvis det er nødvendig.

Endret av micasa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...