Gå til innhold

Trenger tips til reisemål for fam.

Anbefalte innlegg

Jeg og to av mine brødre og samt min brors to barn og kone har lyst til å dra på en liten ferie før jul siden det ikke ble noe i sommer. (barna er på 1 og 3 år)

Vi har lyst til og komme til varmere strøk men er usikker på hvor henn det skal være.

Har tenkt en del på Egypt, men vi snakket med noen bekjente i dag som ikke kunne anbefale Egypt i det hele tatt med unger etc pågrunn av alle spøytene (dette blir jo også dyrt?) som må taes og store sjanser for sykdomer som diarè etc.

Har også tenkt på Thailand men dette blir da dyrere igjenn.

Så hva kan dere anbefale, varmt og ikke alt for dyrt men tar imot alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pga ukjent bakterieflora kan man lett få diaré både i Spania, Egypt og Thailand. Om du oppfører deg fornuftig og ellers tar med immodum bør det ikke være noe problem. Om du derimot ønsker å drikke vann fra springen, spise skallet til frukt, ikke vaske hendene, men ta på alt og ofte putte ting i munnen, spise rå eggplomme og dårlig kokt mat så kan du likegodt bli hjemme for du vil ligge syk i sengen mesteparten av tiden. Mange nordmenn faller i den siste kategorien og skjønner ikke at de ikke er i Norge.

Kjenner ikke til at man må ha noen spesiell vaksine for å dra til Egypt, vaksinene varer uansett i mange år.

Lenke til kommentar

Jeg ville kikket på Malta hvis jeg var dere. Gode temperaturer, alle snakker Engelsk (om dette er et problem), flotte hoteller og gode dykkermuligheter. Mye historisk interessant å få med seg på Malta også (f.eks UNESCO-byen Mdina).

Eneste negative er at det er få strender der, og at man sannsynligvis må bade fra klipper. Men man har jo alltids bassenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...