Gå til innhold

Ang. Privatisteksamen..

DJ-Stigma

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å melde meg opp til eksamen i R1 matte til våren. Men så har jeg et par spørsmål angående om dette.

La oss si hvis jeg får en 2er på eksamen i R1, kan jeg velge å ikke ha det på vitnemålet? eller blir det stående der?

Går for øvrig på VG3 allmenn påbyggning.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har nok timer kan du velge å ikke ha det. Det er dermed ganske risikofritt.

Hei, og takk for svar. Hva mener du med nok timer? Vel, siden jeg nå går på allmenn påbyggning, så har jeg vel nok timer av matte i 1P (VG1) og det jeg har nå 2P (VG3)

Ok, hvis jeg f.eks stryker i R1 matte, vil dette komme på vitnemålet, og vil det føre til at jeg ikke får generell studiekompetanse ? Men jeg har jo som sakt 2P som backup.

Eller kan jeg bare velge å ha ikke ha det på vitnemålet?

Lenke til kommentar

Slik jeg skjønner det, så får du vitnemål, uten å ta R1? Så R1 blir utover minstekravet og du trenger ikke å ha det på vitnemålet.

Det har seg slik at jeg skal søke på informatikk til våren, og der er det krav om R1. Hmm, du mener vel at dersom jeg styrker på R1 trenger jeg ikke å ha det på vitnemålet? altså jeg kan bestemme om jeg vil det eller ikke?

Lenke til kommentar

Så lenge du har nok timer kan du velge å ikke ha det. Det er dermed ganske risikofritt.

Hei, og takk for svar. Hva mener du med nok timer? Vel, siden jeg nå går på allmenn påbyggning, så har jeg vel nok timer av matte i 1P (VG1) og det jeg har nå 2P (VG3)

Ok, hvis jeg f.eks stryker i R1 matte, vil dette komme på vitnemålet, og vil det føre til at jeg ikke får generell studiekompetanse ? Men jeg har jo som sakt 2P som backup.

Så lenge du fra før oppfyller timekravet (det vil si nok timer i fellesfag/programfag, 30t hvert år), kan du velge å ikke ha R1 på vitnemålet.

Lenke til kommentar

Så lenge du fra før oppfyller timekravet (det vil si nok timer i fellesfag/programfag, 30t hvert år), kan du velge å ikke ha R1 på vitnemålet.

Ok, men er det sånn at man får bare en bevis for at R1 er bestått? Jeg skal jo søke på informatikk der kravet er GENS + R1. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...