MysticoN Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hei! Har i en lengre tid hatt problemer med at så og si ALT jeg gjør på pc'en henger. Alt fra utorrent, opera, explorer osv sliter med not responding. Har prøvd alt for å kjøre en chkdsk men den starter ALDRI ved omstart. Etter lengre tid på Google fant jeg ut at disken min ( C: ) er dirty Click on Start then Run , type cmd and press Enter . Next type fsutil dirty query x: where x: is your boot drive. This queries the drive, and more than likely it will tell you that it is dirty. Har så og si nettop formatert og lagt inn windows på nytt, samme problem var grunnen til dette, og no sitter jeg her igjen med hode i salaten. Dette er snakk om en "ekte" windows 7 64b. Har kjørt full Panda antivirus scan (som tar AAAALT for lang tid forhold til normalt) og super antispyware uten å finne noe, begge er fult oppgradert. Jeg har en bruker konto på windowsen og den har admin retigheter. Om jeg starter opp i safe mode eller normal mode har ikke noe å si, har også prøvd å starte chkdsk fra cmd uten hell. Noen som har noen gode råd til en ung man som snart mister håret pga dette? Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Laste ned seatools fra linken. http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads Sjekk om det er sektorfeil på disken din ved å velge Long self test. Dette programmet virker på alle merker av disker. Kjører du feilfritt første gang så kan du prøve en gang til for å dobbeltsjekke. Så kommer en påstand fra meg, har du seagatedisk så er sannsynligheten for diskfeil betydlig større enn på andre merker. Har fikset 5-6 bærbare i det siste året hvor alle har hatt diskfeil med seagate disker. I tillegg har jeg vært borti 2 PS3 med diskfeil, som også inneholdt seagate disker. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Takker for svar Er en laptop det er snakk om her også. skal sette på testen no og la den gå mens jeg sover. Påtide å finne senga. Er faktisk en WD disk. Edit: Gaaah.. regner med at hd må ha S.M.A.R.T støtte for at dette skal funke? Eneste enheten jeg finner en minne penna mi som ikke er koblet til pc'en :o Endret 23. oktober 2010 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 [ fikk det heller ikke til i safe mode. Tok å henta frem windows pinnen min og valgte repair og cmd for å prøve en disk scan der men det funket ikke der heller. Tok ca 10 sek og satt igjen med dette (se bjlde) Leste at det kunne være noe med CMOS at det programment som er nevt over ikke fant disken min. fant ikke noe CMOS i biosen. noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå