Gå til innhold

Førsteintrykk av Samsung Galaxy Tab

lobster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bekrefte at det er problemer med å laste ned fra Market i kveld ja, sliter både med Tab og Galaxy S.

Jeg har nå sittet med Tab'en siden i går ettermiddag og har ikke annet enn godord å si om denne bortsett fra en liten detalj: nettleseren er veldig luggete når man scroller på sidene. Selv touch-versjonen av VG lugger. Har forsøkt å deaktivere java og alle plugins uten hell. Selv min gamle Hero scroller raskere. Har nå fått installert Dolphin HD og denne løser problemet!

Spesielt vil jeg skryte ekstra av epostprogrammet og kalenderen! Er koblet opp på flere forskjellige kontoer og den er lynrask! Godt design og brukervennlig!

Kort oppsummert: Galaxy Tab er en snerten liten sak!

Endret av Thomas A
Lenke til kommentar

Spesielt vil jeg skryte ekstra av epostprogrammet og kalenderen! Er koblet opp på flere forskjellige kontoer og den er lynrask! Godt design og brukervennlig!

Skulle bare mangle da det eneste Samsung har gjort er å kopiere utseende som er på iPad-applikasjonene. :)

Lenke til kommentar

Skulle bare mangle da det eneste Samsung har gjort er å kopiere utseende som er på iPad-applikasjonene. :)

Hehe, sant det - rimelig god kopi, men det fungerer også godt!

Blir den treig etterhvert som tida går og man installerer flere apps, slik Galaxy S blir?

Nå er jeg på mitt andre døgn, så det er litt vanskelig å svare på akkurat dette. Har installert en god del applikasjoner (leter fortsatt etter gode applikasjoner for denne store skjermen), men ikke merket noe treghet ennå.

Lenke til kommentar

noen som vet om noe løsning på hvordan jeg kan få overført filmer og slikt når man har Ubuntu på pcn..??

Jeg har Ubuntu på ene PC`n og har ikke hatt noen problemer med å overføre media. Den finner Tab`n som to (det eksterne og interne minnekortet) harddsiker som jeg kan lagre ting på.

Har du problemer? Hvordan oppleves de?

Er forøvrig VELDIG fornøyd til nå.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å kjøpe denne med abbo - enten i Norge eller utlandet - for å så betale en sum for å bryte dette? Vil det lønne seg slik som med iPhone?

De fleste abo. har nå et høyere gebyr for å bryte det enn hva det koster å ha abo. i 12 mnd (utenom de med inkludert forbruk).

Såvidt jeg vet koster den stort sett fra 3.999 kr. med abo og det abo. har vel et bruddgebyr på rundt 2.400 kr uavhengig om det er Telenor eller Tele2 f.eks.

Lefdal kjørte tilbud på den med Tele2, så gjør de det fortsatt kan det hende at det kan lønne seg, men veldig mye rimeligere blir den ikke.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter litt til Tablets blir mer modne.

Galaxy Tab har ikke native HDMI (må ha docking), skjermen er sånn halveis og prisen er ganske stiv.

Vil påstå at Android ikke er helt perfekt for tablets heller. iPad er jo ubrukelig, så den er utelukket.

Er det helt umulig å innstalere andre OS på disse? Som f.eks Moblin eller Maemo?

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at det er problemer med å laste ned fra Market i kveld ja, sliter både med Tab og Galaxy S.

Jeg har nå sittet med Tab'en siden i går ettermiddag og har ikke annet enn godord å si om denne bortsett fra en liten detalj: nettleseren er veldig luggete når man scroller på sidene. Selv touch-versjonen av VG lugger. Har forsøkt å deaktivere java og alle plugins uten hell. Selv min gamle Hero scroller raskere. Har nå fått installert Dolphin HD og denne løser problemet!

Hvordan er skjermen på Tab i forhold til Galaxy S?

Lenke til kommentar

Hei.

Noen som vet hva prisen på den er i USA? Skal til Florida om ett par uker å vurderer å kjøpe den der.

Og om det er noen problemer bortsett fra garantier ved å kjøpe den i USA, kontra i Norge?

Sånn rent bortsett fra at den ikke er lansert i USA enda, er det ingen problemer. De som selger den i USA har importert fra Europa så vidt jeg vet.

AT&T skal selge den, men de har den ikke tilgjengelig foreløpig.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd denne taben i noen dager nå, og kan virkelig ikke forstå hva som er så bra med den.

Den hakker og lugger ved nettlesing, zoomen er søppel, og hele greia er overpriset.

Jeg har sammenlignet med iPaden til naboen, og iPaden er en klar vinner om man setter disse opp i mot hverandre.

Min minianmeldelseskarakter: BAH/MEH

Lenke til kommentar

Hvordan er skjermen på Tab i forhold til Galaxy S?

Jeg kan ikke si at jeg ser forskjellen på kvaliteten mellom disse skjermene, bortsett fra størrelsen så klart. Er en aktiv tråd på XDA om samme temaet her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=832377

Jeg har prøvd denne taben i noen dager nå, og kan virkelig ikke forstå hva som er så bra med den.

Den hakker og lugger ved nettlesing, zoomen er søppel, og hele greia er overpriset.

Jeg har sammenlignet med iPaden til naboen, og iPaden er en klar vinner om man setter disse opp i mot hverandre.

Min minianmeldelseskarakter: BAH/MEH

Som jeg nevnte tidligere - nettleseren er ikke noe å rope hurra over nei.. Dolphin HD løser jo dette problemet greit, men håper nettleseren blir kvitt luggingen ved neste oppdatering.

Overpriset?! Hvilke av nye teknologiske duppedingser er ikke overpriset i Norge?! Hva tror du iPad'en kommer til å ligge på i pris i Norge når den kommer?

Angående iPad så vinner denne på nettleseren ja, men ingenting annet imho. (ja, jeg har hatt iPad tidligere).

Endret av Thomas A
Lenke til kommentar

Ang hakking/lugging i webbrowser: Er Flash aktivert som standard i nettbrowseren? Jeg har fått inntrykk av det i enkelte tester. Da kan det være verdt å prøve å gå inn på settings i browseren og sette 'enable plugins' til 'on demand' slik at flash plugins kun lastes når en ønsker selv (ved å klikke på de).

Lenke til kommentar

Lugging i standard web browser er et problem på Galaxy S også. Samsung har noe å jobbe med her, men det har blitt bedre med de siste firmware oppdateringene.

Og ja, ved å kun laste flash on-demand blir man kvitt det meste. Flash ads bruker mye CPU.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...