lobster Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Innpakning Det første som slo meg når jeg fikk esken med Galaxy Tab'en var: "Oi, den var jammen liten" Esken er på størrelsen med en vanlig mobiltelefoneske Det ser ut som Samsung har bevist valgt å ikke lage en Ipad konkurrent, men i stedet kjørt egen profil Åpner man esken så finner man (selvsagt!) Tab'en, USBLader, USB->Samsung Galaxy Tab plugg, Øretelefoner med mikrofon (samt utskiftbare øreplugger i ulik størrelse) og brukermanual på flere språk Tab'en kommer ferdig ladet (ca 60% oppladet). Oppstartstiden er rask og man kommer seg fort på nett Diverse Jeg likte godt sidesporene for SIMkort og MicroSD kort. Putter man inn SIMkort mens telefonen er på, starter den automatisk på nytt Jeg har ikke testet kameraene, men kommer med en oppdatering rundt dette Skjerm Respons på skjerm er veldig god Skjermen virker i utgangspunktet blass og lite levende (i forhold til Nexus One) Det er gode justeringsmuligheter for kontrast og fargemetning Ikonene er store Man får plass til 5 ikoner i bredden Interfacet er noe litt skuffende. (men dette har nok noe med at jeg har brukt Android i lang tid) Lyd Lydkvaliteten på de innebygde høyttalerne er god (til mobil å være) Stemmer låter naturtro og det går fint å høre på musikk. Hodetelfonutgangen mangler MYE og lyden oppleves som flat. (Bør nevner at jeg er over middels opptatt av lyd og dette er et viktig element for meg) Det er liten/ingen støy på lydutgang Det er høy og god lyd under telefonsamtaler (både for mottaker og avsender!) Konklusjon Samsung Galaxy Tab er uten tvil et spennende produkt og jeg ser et stort potensiale i produktet Tab'en er stor, men liten. Den er perfekt som internettplanke og som underholdningssenter på farta og i sofa/seng Som med alt annet artig fra utlandet er det en rekke ting som ikke virker i Norge (her tenker jeg på innebygde apps som bare fungerer i USA) Tab'en inneholder en god del bugs, noe jeg er blitt vandt til og som jeg forventer blir ryddet opp i etterhvert Det er godt mulig Tab'en erstatter min trofaste Nexus One (CM6) Den har telefonmuligheter, noe som gjør at den oppleves som en mobiltelefon Samsung Galaxy Tab bærer preg av å være en oppskalert mobiltelefon - Alt er forstørret Jeg hadde forestilt meg bedre bruk av skjermoppløsningen og er litt skuffet over dette Jeg opplever en god del bugs. For eksempel får jeg ikke sett bildevedlegg i GMail DLNA fungerer smertefritt GPS er rask og oppleves som presis Jeg svarer gjerne på spørsmål rundt Tab'en så fyr løs. Endret 23. oktober 2010 av lobster Lenke til kommentar
Mr. Sad Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 fått kjøpt den i Norge? Eventuelt hvor og til hvilken pris? kan du bruke samme google kontoen du bruker på den "vanlige tlf"? kan du bruke de samme programmene uten å betale for de engang til? har du prøvd ereader? lett å lese bok på skjermen? klarer den å lese divx filmer? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 At fargene virker blasse i forhold til din Nexus One tar jeg som et godt tegn. Hadde samme telefon når jeg var i Nederland under VM-finalen, og nei, jeg hadde ikke på meg en selvlysende oransje t-skjorte. Hvordan er det å skrive på den? Er det stor forskjell å skrive på den i portrett og landskap? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 har du testet hodetelefonutgangen med skikkelig headsett/ørepropper og låter det like tamt ? Lenke til kommentar
wede-man Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Flere som mener det er dårlig lyd på denne: http://en.akihabaranews.com/66632/review/review-docomo-sc-01c-galaxy-tab-by-samsung-video Lenke til kommentar
lobster Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) i900: Veiledende utsalgspris i Norge er jeg usikker på. Regner med at den er tilgjenglig i hyllene i løpet av uka. Første parti kom til Norge for noen dager siden Du logger inn med Googlekontoen og får tilgang til alle programmene. Det er ingen problemer å bruke flere telefoner med samme konto. Du betaler ikke for programmene på nytt Programmet Readers Hub (som det reklameres for) har begrensninger i Norge. Bokdelen fungerer og er brukbar. Det finnes mange gode lesere på nett og flere av disse fungerer utmerket på Tab'en. Det føles som jeg sitter å leser en paperback-bok. (Man holder Tab'en fin med en hånd) Samsung Galaxy serien er kjent for å lese mange filformater. Denne er intet untak. Den har egen DivX HD decoder (Hardware?). I tillegg gjør den en super jobb ut på storskjerm/projektor eisa01 Jeg har testet 3 ulike tastaturer til den: Samsung Keypad , Swype og SlideIT Samsung Keypad og SlideIT skalerer ut til hver side i horisontal og vertikal modus Swype beholder fast størresle i horisontal og vertikal modus Personlig liker jeg SlideIT da det har norsk ordliste Med såpass stor skjerm går det lett å skrive uansett JoonGoii Jeg har testet opp mot 4 ulike headset: De som fulgte med Koss Portapro Roland RH-50 Grado SR325 (med overgang til minijack) Endret 23. oktober 2010 av lobster Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hvordan er lydkvaliteten med hodetelefoner sammenlignet med Nexus One? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Hvordan er lydkvaliteten med hodetelefoner sammenlignet med Nexus One? Nexus One har fydigere lyd når det gjelder musikkavspilling. I tilleg gar Nexus One aktiv støydempning på telefonsamtaler. (er ikke sikker på om Tab'en har det) Kan nevne at Wimp og Squeeze Commander fungerer utmerket på Tab'en. Kjører det i kombinasjon med logitech Squeecebox Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kan det være at den har samme lydproblemer som Galaxy S, beskrevet f.eks. her? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=735918 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Får du plass til den i baklomma? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Får du plass til den i baklomma? Jada, passer fint i baklomma. Enda bedre i innerlomma på jakke/frakk. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvordan er batteritiden? Lenke til kommentar
Amens Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har nå en Samsung Omnia (den første som kom får over to år siden) som nå er moden for utskifting. Og jeg satt egentlig og siklet på en HTC Desire Z, men så kom en kollega inn og lurte på hvorfor jeg ikke helle kjøpte en Galaxy Tab. Viss du har en Nexus one nå, hvordan syns du Tab`n fungere i sammenligning? Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvordan er lydkvaliteten med hodetelefoner sammenlignet med Nexus One? Nexus One har fydigere lyd når det gjelder musikkavspilling. Jeg tenkte først og fremst på lydkvalitet ved musikkavspilling f.eks med bruk av Wimp. Kan du evt utdype det noe? I mine ører så har Nexus One helt kurant lydkvalitet til mitt bruk som er musikkavspilling med headset på kollektivtransport eller tilkoblet aux in i bil. Har du sett noe på om fiksen til Galaxy S spesifisert ovenfor også fungerer for Tab'en? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har nå en Samsung Omnia (den første som kom får over to år siden) som nå er moden for utskifting. Og jeg satt egentlig og siklet på en HTC Desire Z, men så kom en kollega inn og lurte på hvorfor jeg ikke helle kjøpte en Galaxy Tab. Viss du har en Nexus one nå, hvordan syns du Tab`n fungere i sammenligning? Som telefon er den nok for stor. Jeg har gått med den i jakka og enten hatt headsett eller brukt bluetooth når jeg snakker. Jen ender nok opp med å bruke Nexus One som telefon og Tab'en til surfing og underholdning. De første to dagene var jeg ikke spesielt fornøyd. Men nå klarer jeg meg ikke uten Tab'en. Den brukes til alt mulig. Størrelsen er perfekt 8for mitt bruk). Lenke til kommentar
lobster Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Foreløbig streamer jeg WIMP via Squeezebox og bruker Tab'en som fjernkontrol. Det er ikke det at lydkvaliteten er rævva eller direkte dårlig på Tab'en. Jeg hadde håpet den var enda bedre enn den faktisk er. I gamledager var Samsung kjent for å bruke mye tid på lyddelen i telefonene sine og med tanke på hva dette produktet er så hadde jeg regnet med at de hadde gjort noe ut av lydutgangen. Jeg har bestillt dockingstasjonen og regner med å kunne hente ut bedre lyd derfra. Jeg har ikke rukket å teste ut Samsung Galaxy S fix men håper å få tid i løpet av helgen. Hvordan er lydkvaliteten med hodetelefoner sammenlignet med Nexus One? Nexus One har fydigere lyd når det gjelder musikkavspilling. Jeg tenkte først og fremst på lydkvalitet ved musikkavspilling f.eks med bruk av Wimp. Kan du evt utdype det noe? I mine ører så har Nexus One helt kurant lydkvalitet til mitt bruk som er musikkavspilling med headset på kollektivtransport eller tilkoblet aux in i bil. Har du sett noe på om fiksen til Galaxy S spesifisert ovenfor også fungerer for Tab'en? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Denne burde være tilgjengelig hos de fleste nå. Der jeg jobber fikk vi inn den første på fredag som var. Prismessig legger de fleste seg på rundt 7.000 kr uten abo og fra ca 4.000 kr med en bundle med Frihet og Dag&Natt til underkant av 400 kr måneden. Lenke til kommentar
Amens Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har nå en Samsung Omnia (den første som kom får over to år siden) som nå er moden for utskifting. Og jeg satt egentlig og siklet på en HTC Desire Z, men så kom en kollega inn og lurte på hvorfor jeg ikke helle kjøpte en Galaxy Tab. Viss du har en Nexus one nå, hvordan syns du Tab`n fungere i sammenligning? Som telefon er den nok for stor. Jeg har gått med den i jakka og enten hatt headsett eller brukt bluetooth når jeg snakker. Jen ender nok opp med å bruke Nexus One som telefon og Tab'en til surfing og underholdning. De første to dagene var jeg ikke spesielt fornøyd. Men nå klarer jeg meg ikke uten Tab'en. Den brukes til alt mulig. Størrelsen er perfekt 8for mitt bruk). Som du sikkert legger merke til av bildet, så er jeg jente og har dermed en tendens til å gå med bukser som akkurat så vidt får plass til rævva mi. Jeg MÅ ha mobilen i veska. Kommer nok til å bli veldig flink til å bruke hands-free. Jeg har forøvrig bestilt den... Den bok-funksjonen solgte meg. 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Den selges forøvrig for 3000,- på vanlige Lefdal til 3000,- og den nye Lefdal på Alna til 2000,-. Eneste problemet er at den kommer med et direkte tåpelig abonnement fra Tele2, men totalpris på omtrent 4600,- over 12mnd er likevel ikke ille. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har prøvd den i ca. 30 min. i butikk, og må virkelig si at skriving på tastaturet er en fryd i forhold til smarttelefoner. Skjermen får heller ikke full pott fra min side... Å putte inn simkort var også en litt knotete prosess, men det gikk nå Ble forøvrig litt skuffet da den spurte etter java da jeg skulle prøve å gå på nettbank med den. Fikk heller ikke fram muligheten til å slå av flash under de vanlige internettinnstillingene som du kan på f. eks HTC Hero. å bla ned Tek.no sin webside gikk ikke like knirkefritt som jeg så for meg. Flash er bra, men skulle ønske man kunne slå det av ganske enkelt etter ønske. Ellers så er den jo lovende og blant den første av sitt slag i Norge. Synd at prisen er så stiv, syns faktisk ikke den veier helt opp ift prisen. En kan jo tross alt få en netbook med innebygget 3G-modem og en SSD til rundt den prisen vil jeg tro. Likevel,touch-screen og mobilfunksjonen gjør den annerledes. Et produkt man må prøve før man kjøper etter min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå