Gå til innhold

[Løst] world of warcraft, avhengighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei du

jeg er 14 (nesten 15) år. jeg har spilt WoW siden jeg var 12 år gammel. jeg hadde også problemer med og få lov av mammaen min i starten, men etter vært klarte vi å lage en plan på hvordan ting skulle foregå.

 

WoW er ett utrolig bra MMORPG spill, det er derfor det er så mange som har blitt avhengig. det som er viktig da er at du og moren din setter dere ned og lager en plan.

Eksempel: ikke spilling før alle lekser og husarbeid er gjort før dagen. ingen spilling etter klokken 20:00. osv.

 

lykke til! får håpe at din mor skifter mening. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ingen barn å spille evighetsspill, i dette tilfelle world of warcraft.

 

Helt enig, vaert gjennom WoW perioden min. og er veldig glad jeg sluttet, ble for kjedelig. Men man kommer til aa fortsette og spille helt til man ikke har noe aa gjoore lenger. WoW fins det alltid noe aa gjoore og da vil du bare bli sittende. Du er vel relativt ung kan jeg tenke meg og da vil jeg ikke anbefale deg aa starte med wow. Jeg selv mistet mye av sosialeringa mi gjennom ungdomskolen pga grunn av WoW.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ingen barn å spille evighetsspill, i dette tilfelle world of warcraft.

Støttes. Vanskelig å kontrollere når man skal avslutte, alltid noe mer man kan gjøre. Vanskelig å ta en pause i spillet en liten stund for å gå en tur med hunden, stikke ut med venner el. Selv online FPS kan du greit ta en pause i, men er du et raid, group eller skal inn i det...

Lenke til kommentar

Hva om du foreslår å lage en plan for når du kan spille? La oss si du kan spille to, tre timer pr dag i ukedagene og fem, seks i helgene. Selv dette kan være å strekke det litt mye, men du skjønner poenget. Klarer du å holde deg til planen i seks måneder uten protester og så ta en pause å en måned er du moden nok til å klare å beherske deg. Klarer du det ikke bør du vente til du kan det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv spilt wow noen år, men jeg har startet og sluttet, startet og sluttet mange ganger.

 

En av grunnene til hvorfor jeg sluttet var fordi det ble kjedelig, ble lei av og queste alltid samme type quest.

 

Du kommer til å bli uavhenig av wow en eller annen gang vil det skje, så det vil ikke vare for alltid.

 

WOW har blitt mye kritisert om avhengighet osv, men det er ikke det mest avhengige spillet! Mange som mener at COD er like ille. Prøv og søk etter positive ting om wow, det skal finnes noe, og overbevis din mor at det faktisk ikke er så ille spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...