Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mulig nettverks kort feil?

Anbefalte innlegg

hei! har en venine som har store problemer med pcen sin og ho sier dette: nette dett ut heile tia, å når nette klikka så klikka heile datan.

den har vært inne til service 2 ganga men den er like trøblete hele tiden:(

er det noen mere info dere trenger si i fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eget kort eller brikkesett på hovedkortet?

Gå til hjemmesiden til produsenten og last ned LAN-driveren for det aktuelle produktet.

Vi kan finne lenke om vi har info om kortet/hovedkortet.

Noe man enkelt kan skaffe ved å laste ned siw.

Kablet nett eller trådløst?

Kan være routeren også.

Endret av War
Lenke til kommentar

Du må si litt mer om hvordan nettverket ditt er om vi skal kunne hjelpe.

Det mest typiske som fører til en forbindelse som detter ut hele tiden er en dårlig trådløs forbindelse dersom du bruker dette, men i så tilfelle må du først isolere feilen.

Du kan jo begynne med å fortelle oss om du bruekr trådløst - og teste om feilen også oppstår dersom du tester med kabel en stund. Om vi kan isolere feilen til trådløst kan vi gjøre tiltak for å bedre det.

EDIT: jeg leste ikke i første omgang det med at "dataen klikker" også. Litt mer detaljer om dette hadde vært fint. låser hele maskinen seg med andre ord? og skjer det ETTER trøbblet med nettverket? og skjer det hver gang? osv.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

hun bruker tårløst nettverk, og dette svarte hun:

det e bare nette som klikka, datan funka fint, men av og til så klikka heile datan, og koffer veit æ ikke ;s klar ikke å si så mye meire når æ ikke kan så mye innen data ;s

Lenke til kommentar

hun bruker tårløst nettverk, og dette svarte hun:

det e bare nette som klikka, datan funka fint, men av og til så klikka heile datan, og koffer veit æ ikke ;s klar ikke å si så mye meire når æ ikke kan så mye innen data ;s

Da er det nok sikkert 2 seperate feil, og jeg ville fokusert først på å fikse nettverket for eksempel, og så takle at maskinen "klikker" senere.

Men om vi skal fikse "klikkingen" så må vi har mer info om hva som skjer spesifikt. slår den seg av? fryser bildet og musen helt? får hun blåskjerm? (og i så fall, hva er STOP-koden på den) osv.

Men som sagt, når det gjelder nettverksproblemet som du først kan ta deg av så ville jeg først og fremst bekreftet mistanken om at det er trådløst nettverk som er problemet ved å la henne teste litt via kabel hvis det er mulig - og se om da problemet forsvinner med nettverket ihvertfall. Etter vi har bekreftet dette kan vi gi forslag til å bedre det trådløse problemet.

Om jeg ikke gir svar i tråden senere kan det være at jeg rett og slett ikke har den oppe i nettleseren lenger - og om du ikke får svar og hjelp fra andre kan du få lov til å sende meg en PM for å minne meg på at du trenger hjelp i så fall.

-Stigma

Lenke til kommentar

okeeey. når den klikka så stoppa bare musa å funk og skjermen stoppa bare, den blir ikke svart elns ;D og æ har prøvd me kabel før og nette klikka ikke da(prøvde da nette klikka, å da kom nette på igjenn, og det plei det ikke å gjør for når nette klikka kommer det opp at de ikke finn nokka nettverk osv, men fikk nett når æ plugga den i ;D og satt kansje en time me kabeln i ;D for når æ sitt me den må æ sitt klint oppi en vægg så gadd ikke å sitt så lenge, men har sotte fleire ganga me den i ) ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...