Gå til innhold

Problem med trådløs tilkobling

Anbefalte innlegg

Vi er en familie som har 4 datamaskiner i huset. Har en router som heter D-link DIR-615. Min eldste sønn hadde en pc med Windows XP home med en D-link DWA-140 nettverksadapter som fungerte utmerket sammen med XP og DIR-615 router. I dag fikk han en ny pc med Windows 7-64 bit. Lastet ned driveren til DWA-140 adapteren fra nettet, installerte driveren og til slutt la inn krypteringsnøkkelen, men den nye pc'n med Windows 7-64 bit kunne ikke kobles til internett. Jeg vil gjenta at nettverksadapteren fungerte utmerket sammen med routeren da sønnen min hadde den gamle pc'n med xp, men den nye pc'n med Windows 7-64 er det store problemer. Har skrevet inn riktig krypteringsnøkkel. Hva kan problemet være? Er det noen som kjenner til problemet med D-links DWA-140 nettverksadapter sammen med Windows 7 ?

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FOR Å GJØRE INNLEGGET ENKLERE OG MER OVERSIKTLIG:

Win XP med D-link DWA-140 nettverksadapter og D-link DIR-615 router fungerte utmerket.

Win 7-64 bit med DWA-140 nettverksadapter og D-link DIR-615 er det problemer med tilkobling til nett.

Har lastet ned og installert driveren til DWA-140 nettverksadapteren beregnet til Win 7-64 og lagt inn krypteringsnøkkelen.

Prøvde å koble til naboens usikret nettverk, bare for å teste men det fungerte ikke. (Det fungerte tidligere da sønnen min hadde XP på den gamle pc'n)

Kommer ikke på nett. Hva kan det være? Er det noen som kjenner til samarbeidsproblemet mellom DWA-140 og Win 7 ?

Lenke til kommentar

Prøvde å gå inn på den siden du anbefalte, men jeg vet ikke hvilken jeg skal velge fra listen. Har Ralink med D-link å gjøre? Nettverksadapteren er en D-link DWA-140 versjon 1.20. Jeg fant driver-cd'n til adapteren, den støtter ikke Win7. Kun fra Vista og bakover. Må jeg kjøpe ny nettverksadapter?

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...