wiccey Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 problemet er at jeg prøver og overklokka CPUen, da får jeg opp hastigeten på RAMen til normal hastighet som er 2GHz. (oppsettet som er på når det er nytt på disse er 1,5V og 1333MHz, betaler ikke ekstra for noe jeg ikke får!) men om jeg lagrer settingen som jeg har gjort så blir "CPU host clock control" satt tilbake til auto. auto gjør så den blir normal og jeg får ikke overklokket cpuen. når jeg trykker F10 i BIOS for og lagre og den skal til og starte får jeg opp som følger: "The system has experienced boot failures because of overclocking. Last setting in BIOS setup may not coincide with current H/W states. Current CPU speed: 16.0 x 200MHz Current memory speed: 1333MHz Current HT speed: 2000MHz" Dette sku vær mer som følger: Current CPU speed: 14.0 x 286MHz ELLER 16.0 x 250MHz (dette er ca 4GHz, cpu skal kjøre dette uten problemer. har high end vannkjøling på cpu så temt er ikke noe problem.) Current memory speed: ca 2000MHz (avhenger ar 1x.0 x 2xxMHz) Current HT speed: 2000MHz noen som vet hva jeg kan gjøre nå? kan virke som om HK sperrer for overklokking eller noe :S fant test fra Hardware der dem sier at både RAM brikkene og denne CPUen er lett og overklokke og kan overklokkes mye. fant en test på HK på en annen side der det sies (og mange overklokkere bruker) at dette HK er lett og overklokke mye og er stabilt. EDIT: Har nå sett litt på problemet og surfet en del osv, uten noe særlig hell. prøvde med en lavere "CPU host clock control"(CPU freq). men denne prosessoren skal jo være et ultimatum og overklokke, samme med Hovedkortet. men problemet er at jeg ikke får "CPU host clock control" over 234 uten at oppstarten fryser eller er ustabil. ser jo at hardware og han de fleste folk ang overklokking klarer MYE mer enn 234 CPU freq. jeg kommer ikke en gang i nærheten. forslag til hva problemet kan skyldes? NOEN? COMP: Kabinett: Antec Twelve Hundred Big Tower Sort Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition Hovedkort: Gigabyte GA-890FXA-UD7, Socket-AM3 Minne: Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 4GB Grafikk: 2stk XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Harddisk 1: seagate 750GB Harddisk 2: Seagate 1,5TB Harddisk 3: WD 2TB OS: Windows 7 Ultimate (64-bit) Skjerm: 3stk BenQ 2420 LED 24" Strømforsyning: Corsair HX1000W modulær Tastatur: Logitech G19 Mus: Logitech G500 Kjøling: Vann Lenke til kommentar
Fluen Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 God dag . Nå er ikke jeg noen ekspert på overklokking, men regner med at du har prøvd å øke Vcore, evt. CPU-NB? (Om det ikke hørtes ut som en god ide, så ignorer denne posten) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Jeg ville heller økt multiplier for å overklokke CPU og sette verdiene til minnet under "memory speed".. Overklokking av FSB påvirker andre verdier som HT, NB, Memory etc. Har selv overklokket min Phenom II X4 965 til 3.8Ghz, Northbridge til 2.6Ghz og RAM til 1.6Ghz. bruker følgende verdier: Frequency: 3812ref*multi: 200*19 CPU voltage: 1.4V CPU-NB: 1.3V nb frequency: 2600MHz NB volts: 1.1V Endret 27. oktober 2010 av Bjohansen 1 Lenke til kommentar
wiccey Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Jeg ville heller økt multiplier for å overklokke CPU og sette verdiene til minnet under "memory speed".. Overklokking av FSB påvirker andre verdier som HT, NB, Memory etc. Har selv overklokket min Phenom II X4 965 til 3.8Ghz, Northbridge til 2.6Ghz og RAM til 1.6Ghz. bruker følgende verdier: Frequency: 3812ref*multi: 200*19 CPU voltage: 1.4V CPU-NB: 1.3V nb frequency: 2600MHz NB volts: 1.1V tusen takk. er ikke hjemme før i kveld men skal prøve oppsettet ditt Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Nå håper jeg at du vet at overklokking handler om å prøve og feile, prøve og feile, prøve og feile? Du bør ikke bare sette høy verdi og satse på at det funker, det er bedre å begynne lavere nede og øke etter hvert. Endret 7. november 2010 av Benny Lenke til kommentar
wiccey Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Nå håper jeg at du vet at overklokking handler om å prøve og feile, prøve og feile, prøve og feile? Du bør ikke bare sette høy verdi og satse på at det funker, det er bedre å begynne lavere nede og øke etter hvert. ja, tålmodighet er viktig men 4 er lett for denne prosessoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå