NeEeO Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hei, Jeg skjønner ikke hva som er problemet med nettet på laptopen min, nettet funker perfekt på de andre laptoppene/pcene i huset. Har trådløs, + det står at signalene er helt fult(maksimalt) Men det som virkelig er rart er at når jeg går på nettet med nettleserne, vet ikke helt hvor jeg skal sjekke mg...den laster ned..men detgår ikke ann å komme inn på websiden den bvlir bare hvit etter en 39 mins tid står det sånn tekst som om den ikke klarte å tilkoble seg. Mens når jeg logger inn på MSN, Går det som en SUS. Det er en nettside som funker helt perfekt og raskt på nettleserne, det er www.hotmail.com. Jeg bruker Firefox, og IE. Har restarta PCen flere hundre ganger, avinstallert programmer(har uansett ikke mye på den pcen) Nettet funket helt perfekt før men nå gjør det ikke det. Tok av internett ledningen på ruteren...Men jeg tror det er noe med nettleserne..dette har pågatt fra klokka 15:00 tida..Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre enn å få hjelp fra dere..Å ha helg uten nett er ikke særlig behaglig Takk, Gutt på 14 Endret 23. oktober 2010 av Darksite Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Noen? Edit: det er KUN i nettleserne inernett ikke funker Endret 23. oktober 2010 av Darksite Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Det er trolig DNS som er problemet. Du kan sette statisk DNS på PC til 195.159.0.100 for å omgå problemet. http://www.win-xp.no...c/p=152423.html Endret 23. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Hmm..Det var mye tekst...litt vannskelig å forstå... er bare 14.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) 2. Endre på nettverksinnstillingene dine. 2.1 Gå til nettverksinnstillingene ( Start ---> Koble til ---> Vis alle tilkoblinger ) Alternativt finn nettverksinnstillinger på kontrollpanelet. 2.2 Høyretrykk på det nettverket du skal forandre på ( Lokal Tilkobling eller Trådløs ) og velg Egenskaper. 2.3 Dobbelttrykk på Internett-Protokoll ( TCP/IP). 2.7 Trykk "Bruk følgende DNS-serveradresser". 2.8 DNS'en setter du som 195.159.0.100 2.9 La Alternativ DNS-Server stå blank. Endret 23. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Bruker Windows7. Jeg finner ikke noe internett-protokoll. Jeg høyre klikker på det trådløset nettverket jeg er koblet til og trykker egenskaper, men ikke noe der. Lenke til kommentar
MPV Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Vil anbefale deg å laste ned CCleaner her rydd opp i DNS cache og slett alle cookies for nettleserne dine. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Velg kontrollpanel. Øverst til høyre velger du ikonvisning. Velg nettverk og delingssenter Velg trådløst nettverk Velg endre adapterinnstillinger Høyreklikk og velg egenskaper Velg TCP/IP v4 og høyreklikk Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Velg kontrollpanel. Øverst til høyre velger du ikonvisning. Velg nettverk og delingssenter Velg trådløst nettverk: hvor? Endret 23. oktober 2010 av Darksite Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Endre innstillinger for nettverkskort. Så dukker alle nettverkskortene opp. Jeg har den engelske versjonen av Windows her, og den er ikke helt identisk :-) Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Er litt vannskelig dette her, så for å mase.. jeg vil ikke herpe no. http://yfrog.com/6286270687z Endret 24. oktober 2010 av Darksite Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Nettet går ganske fortere nå, uten at jeg har endra på no. Skal jeg forsatt endre å¨de instillingene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Du gjorde rett til du klikket på TCP/IPv4, men velg egenskaper og ikke installer noe nytt. Da får du opp grafikk hvor du kan endre DNS. Fungerer det normalt uten, så er jo det greit nok :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå