Gå til innhold

Hvordan få Liverpool til å bli et topplag igjen?

Reprieval

Anbefalte innlegg

Jeg mener vi først og fremst må sparke Roy Hodgson. Han er ikke god nok i forhold til Liverpool's ambisjoner, og den defensive fotballen er det ingen som liker.

Kenny Dalglish burde ta over midlertidig og hvis han lykkes skal han fortsette. Hvis ikke, så ser jeg gjerne Manuel Pellegrini som Liverpool manager.

Det må gjøres mye forandringer når det kommer til spillere på Liverpool, men vi er ikke i nærheten av å få ut det potensialet som er der.

Ut med Skrtel, Agger, Insua, Aurelio, Konchesky, Poulsen, Lucas, Maxi og N'Gog. Inn med nye, bedre spillere. Vi kan selvfølgelig ikke gjøre dette her samtidig, og det skal fordeles på mange overgangsvinduer.

NESV er nødt til å bruke penger og en ny stadion/utviding av Anfield er helt nødvendig for Liverpool økonomisk.

Så når både manager og spillere er riktige i tillegg til en større stadion enn våres nåværende, så tror jeg Liverpool kan etablere seg i toppen.

Vi får imidlertid tøff konkurranse av Man City, Man Utd, Chelsea, Arsenal og Tottenham.

- You'll Never Walk Alone!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at fyren er strålende fornøyd etter hver kamp (uansett resultat), forteller litt om mentaliteten hans. Tror han får et par kamper til å forbedre seg og hvis det ikke går veien, får han garantert fyken. Tror ikke NESV kjøpte opp klubben for å se dem slite i bunnstriden.

Lenke til kommentar

Dere ligger for øyeblikket på nest siste ( eller ganske nær). Jeg kan fortelle deg at dere ikke vinner hverken i år, til neste år eller året etter. Du kan ikke sammenligne Liverpool med Chelsea eller City. Dette er svært kjøpesterke klubber. Spesielt City stiller veldig sterkt i alle situasjoner, og kan nesten plukke spillere. Jeg tror også de har fått en veldig god trener. Penger er tross alt ikke alt. De kan komme på nedrykk med stallen de har nå, så lenge treneren er dårlig nok ;)

Dere har egentlig gode spillere. Med det snakker jeg om Torres og Gerrard. Disse to er gode nok til å drive laget til 4-5 plass alene. Spillet må dreie seg om de to, og det har det gjort. Men hva skjer da den dagen Torres er skada? Hvem spiller dere til da? Dere er i den samme situasjonen United nesten har vært i i det siste. Rooney mangler, og vi har ikke hatt noen erstatter (Berba har ikke stått frem de siste kampene). Takk gud og lov at Nani har kommet med viktige scoringer.

Hvis dere skal komme dere opp trenger dere først og fremst enda en klassespiller. Kanskje to, ettersom Torres snart stikker (jo det gjør han, ikke faen om han blir i L'pool lenge). Spillerne som er der spiller dårlig som lag, kanskje som en arv etter forrige trener? Roy trenger tid. Det verste dere kan gjøre er å ha høy gjennomtrekk blant trenerne. Da risikerer dere nedrykk, siden det blir null stabilitet.

Problemene rundt eierskapet kan ha preget laget. Ettersom dette blir ordnet opp i vil det skape ro, og det blir tid til å redde plassen i vårsessongen. Kanskje dere klarer å karre dere til et eller annet trofe?

Skrtl er da en god spiller? Av de spillerne du listet opp kan jeg ikke se at noen av de er eksepsjonelt dårlige? Dere har uansett ikke råd eller mulighet til å kjøpe noe bedre. Dette er opp til treneren å få til et samspilt lag. Bare se på Alex. Han har gitt Nani sjansen fra start i 3 år, først nå blomstrer han. Hva med å bruke det dere har, istedet for å spille kjøpespillet mot Chelski og Shitty? DET slaget taper dere uansett.

Lenke til kommentar

Liverpool har en lang og tradisjonsrik historie bak seg. De har bygd seg opp til en av verdens aller mest suksessrike lag som ikke går ut på å kjøpe spillere for flere hundre millioner. Men i dagens situasjon er man nødt til å bruke penger for å holde seg i toppen. Det merker også United nå. De trenger forsterkninger, hvis de skal kjempe mot Chelsea for seriemesterskapet.

NESV har nok med penger og vil sannsyneligvis gi manageren nok å bruke til nye klassespillere. At Chelsea & City skal se på de samme spillerne som Liverpool er jeg skeptisk til.

Chelsea har en perfekt stall og City må selge før de kan kjøpe.

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg Maincore, det er leit og se at lag som united og liverpool blir rævkjørt av slike kjøpesterke lag som city og chelsea.

Selv som United-supporter syntes jeg det nesten er litt synd at liverpool ikke kan være med og konkurrere med United om førsteplassen. (Har såklart ikke noe imot at liverpool aldri har vunnet PL :)

Syntes at United vs Liverpool oppgjørene har mistet veldig mye sjarm i det siste.

Lenke til kommentar

Enkelt; både treneren og spillerne (med noen hederlige unntak) er altfor middelmådige til å kunne utgjøre et såkalt topplag.

En ny trener + 5-6 kvalitetsspillere må inn. I mine øyne så vil Liverpool tidligst være tilbake i utfordrerposisjon i 2012-2013-sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...