Predecessor Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har akkurat så vidt fått i gang nytt HK, CPU, RAM og S-ATA disker. Når jeg var inne på Health Status i BIOS så jeg at temperaturen på prosessoren er på 62 grader celsius. Er dette normalt, eller er det noe galt. HK er et ABIT I7C-G, Prosessoren en P4 2.8 800 På forhånd takk! P.S. Et spørsmål til: Hvordan fjerner jeg Messenger ned på oppgavelinjen? Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Den bør nok ligge nærmere 45-50 i BIOS, men målingen kan vise feil. Min er 2,0 overklokka til 2,8 med høy spenning og gammel kjerne. Den blir ca 60 ved full belastning. Ligger på litt i overkant av 50 i BIOS. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Den bør nok ligge nærmere 45-50 i BIOS, men målingen kan vise feil. Min er 2,0 overklokka til 2,8 med høy spenning og gammel kjerne. Den blir ca 60 ved full belastning. Ligger på litt i overkant av 50 i BIOS. riktig,men jeg ser at dette kortet har mellom 5-10 grader mer på cpu enn msi kortet. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Der var du Snekker`n. Er det med andre ord normalt at den ligger så høyt? Ellers så viser systemtemperaturen 45 grader. Glemte å nevne at jeg har boxet versjon, og bruker følgelig den medfølgende ribba og vifta. Det er jo ikke så mange måter å feste denne på. Jeg har montert endel P4 prosessorer, og har (bank i bordet) ikke gjort dette feil noen gang. Finnes det en pålitelig måte å måle tempen på. Jeg har et par tre tempfølere liggende. Kan disse brukes, og hvor er eventuelt den beste plassen å montere på prosessoren? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Tror ikke det er noen fare,som sagt på mitt ligger temp på 43 grader på cpu,men påmsi sitt får jeg 33 med samme oppsett,jeg har vannkjøling. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Tror ikke det er noen fare,som sagt på mitt ligger temp på 43 grader på cpu,men påmsi sitt får jeg 33 med samme oppsett,jeg har vannkjøling. OK, da slår jeg meg til ro med det. Jeg har samme GEIL RAM som deg, i forbindelse med emballasjen til disse skreve jeg dette i går. Når jeg tok RAM brikkene ut av eskene, lå det to klistremerker av en drage. Helt utrolig dumt. Klistremerkene er av meget god og spesiell kvalitet, men jeg syntes det blir litt mye "Kinaresturant" preg av det hele. Litt plastikk. Enig eller ikke, hva mener du? Det er egentlig ikke noe stort problem, men jeg er vel kanskje inne på noe i det jeg skrev. :wink: Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Tror ikke det er noen fare,som sagt på mitt ligger temp på 43 grader på cpu,men påmsi sitt får jeg 33 med samme oppsett,jeg har vannkjøling. OK, da slår jeg meg til ro med det. Jeg har samme GEIL RAM som deg, i forbindelse med emballasjen til disse skreve jeg dette i går. Når jeg tok RAM brikkene ut av eskene, lå det to klistremerker av en drage. Helt utrolig dumt. Klistremerkene er av meget god og spesiell kvalitet, men jeg syntes det blir litt mye "Kinaresturant" preg av det hele. Litt plastikk. Enig eller ikke, hva mener du? Det er egentlig ikke noe stort problem, men jeg er vel kanskje inne på noe i det jeg skrev. :wink: Jeg synes både eskene, klistremerkene og brikkene ser drit kult ut. Ytlselsen vet jeg ikke stort om ennå da.. annet ann at jeg vet de klarer 460 2-3-2-5... der stopper nemlig hovedkortet mitt Må nok anskaffe meg v2.0 av kortet. Eventulet montere bedre kjøling på NB for å kunne kjøre høyere VDD. Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Kjører mine på 470mhz Du har nå forandret på sig. to-tre ganger uten å rette en liten detalj: WD Raptor 8mb chace --> WD Raptor 8mb Cache :wink: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jøss den så jeg ikke :o :o Bedre nå Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jøss den så jeg ikke :o :o Bedre nå Jepp.. mye bedre Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Gammelt nytt for noen, men høyest aktuelt for mange som lurer på tempen på CPU`n. Info omkring ABIT og Intel P4 fra ABIT HER så lærte vi noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå