Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skaffe legeattest/sykemelding på en lørdag?

Nota

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg våknet i dag og følte meg litt småuggen, og det har blitt verre nå i kveld. Kjenner igjen symptomene fra tidligere, og blir ikke overrasket hvis jeg våkner helt utslått i morgen tidlig.

Problemet er at jeg skal reise (fra Trondheim) til Oslo i morgen tidlig for å gå på en konsert i morgen kveld. Togbillett og hotell er betalt for via kredittkort, og alt dette er lavpris som ikke er refunderbart. Jeg har reiseforsikring gjennom kredittkortet, men de krever legeattest. Legesenteret jeg hører til har bare åpent i ukene, så hvordan får jeg denne legeattesten på at jeg er syk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.strindalegesenter.no/bestillinger/

Man kan som lege ikke skrive sykmelding med tilbakevirkende kraft utover den dagen vi først registerte en henvendelse.

Så da må jeg mest sannsynlig på legevakta? Nedtur.

Fastlegen kjenner meg nok ikke, har ikke vært hos lege siden jeg var 12 år (er 26 nå). Det var i tillegg da jeg bodde en annen plass i landet.

Takk for svar.

Endret av Nota
Lenke til kommentar

Og i setningen etter skriver de:

Som pasient må du derfor huske å gi klar beskjed ved timebestilling dersom du tror du trenger sykmelding, og be eventuelt om at henvendelsesdato blir notert.

Så du kan jo prøve deg med en sms hvis du ikke orker å gå på legevakten.

Dag

Lenke til kommentar

Det var et sitat fra legesenteret jeg hører til, og det er ubemannet i helga. Ja, jeg kunne sendt en sms i morgen og bedt de notere tidspunktet, men gambler ikke på at det er godt nok siden jeg aldri har vært der.

Endret av Nota
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...