Gå til innhold

HØYE hastigheter - åssen er opplevlsen?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og undrer på hvordan jeg vil oppleve en høy hastighet på data-overføringer fra min leverandør som har spesialisert seg innen Internet og TV.

Jeg har i dag 5000/1000 kbps. Vil jeg oppleve en doblet effektivitet ved daglig surfing ved oppgradering til 10000/1000 kbps?

Jeg er også interessert i å vite åssen dere med fiber opplever den daglige surfingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter her og undrer på hvordan jeg vil oppleve en høy hastighet på data-overføringer fra min leverandør som har spesialisert seg innen Internet og TV.

Jeg har i dag 5000/1000 kbps. Vil jeg oppleve en doblet effektivitet ved daglig surfing ved oppgradering til 10000/1000 kbps?

Jeg er også interessert i å vite åssen dere med fiber opplever den daglige surfingen.

Daglig surfing så er 2-3mbit mer enn nok, skal du streame NRK, TV2 osv så holder 4mbit i massevis.

Man merker ingen forskjell mellom 5 og 10mbit mtp surfing.

Gikk selv fra 4mbit til 30mbit og nettet er like raskt som før, eneste jeg merker er download hastigheten som også var grunnen til at jeg oppgraderte.

Hvilken leverandør er det du har i dag?

Lenke til kommentar

Daglig surfing så er 2-3mbit mer enn nok, skal du streame NRK, TV2 osv så holder 4mbit i massevis.

Man merker ingen forskjell mellom 5 og 10mbit mtp surfing.

Gikk selv fra 4mbit til 30mbit og nettet er like raskt som før, eneste jeg merker er download hastigheten som også var grunnen til at jeg oppgraderte.

Hvilken leverandør er det du har i dag?

Hei, og takk for svar.

Jeg har GET som ISP.

Du bekrefter mine mistanker angående hva min fraværende vinning vil være ved en eventuell oppgradering.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Fiber er at responsen på nettet blir en del bedre, og i kombinasjon med en rask datamaskin og hurtig browser så er det en merkbar forskjell fra kobberkabler.

Skal sies at jeg satt på veldig dårlig linje før med mye støy og dårlig responstid.

Har du ikke andre bruksområder en surfing lette oppgaver vil jeg ikke anbefale og oppgradere.

Lenke til kommentar

Jeg har XL fra GET som for tiden er 18/2. Får full hastighet opp og ned det meste av dagen. Det er bittelitt tregere respons på kvelden. Det er naturlig da mange bruker nettet nettopp da og GET som alle andre overbooker sine linjer. Dette vil også variere noe lokalt, hos meg er det ganske nytt anlegg (2006). Har prøvd det meste av hastigheter fra GET, alt fra laveste til Xtreme. Mitt inntrykk er at man får bedre respons fra medium og oppover, men nå er jeg også glad i å bruke nettet og gjøre mange ting samtidig. Bytter nok ikke tilbake til 5/1 igjen; jeg er for utålmodig. Du bør finne ut om du bruker mye av utlinja, da det fort påvirker hastigheten nedover hvis man ikke begrenser/shaper. Egentlig er det greit å ha en viss oversikt over båndbreddebruken før man oppgraderer :) S, M og L har jo samme hastighet ut, først på XL er det en dobling.

Mest skuffet har jeg vært med Xtreme. I perioder med mye trafikk fikk jeg aldri hastigheten jeg betalte for, og da ble testet jeg mot f.eks. ftp.uninett.no og andre norske servere som normalt har godt med båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...