malia Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Vi er ein gjeng på 4 stk (18år) som lurer på kor det er best/rimeligast å reise på tur mellom 22. juli og utover tidlig august. Plassen skal vere ein plass for full og tull, og vi har så langt sett oss ut Malia på Kreta. Vi ser for oss 12 dagar, men er opne for forslag. Men vi har aldri reist åleine/uten vaksne på tur før, så vi har ikkje aning på kva slags flyselskap som er billigast til vårt reisemål, men først må vi bestemme oss for reisemål. Vi har tenkt mest på Aya Napa, Magaluf og Malia. Malia ser mest sick ut pga MaliaTV sine videoar på Youtube. Der vi skal sove trenger ikkje å ha gode standardar i det heile tatt. Do, dusj/fellesdusj og plass til 4stk. Viktigast av alt: rett ved sidan av utelivet, ikkje noko 20min-i-taxi-tur. Er det andre plassar som er verdt å ta ein titt på? Kortid er sesongen "på sitt beste"? Vi takker for alle svar ! Endret 22. oktober 2010 av malia Lenke til kommentar
malia Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Ingen som har innspel? Lenke til kommentar
malia Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Kor kan eg spør folk som har peiling/erfaringer? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 tripadvisor er en fin plass eller så kan man jo starte med å søke etter pakke reiser på finn. Da har man en utgangspris når man begynner å lete etter fly og hotell på egenhånd Lenke til kommentar
malia Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Ingenting på Finn, men fant litt på TripAdvisor. Finner utrulig lite om Malia og nordmenn. Er plassen virkelig såå lite kjent for oss i Norge? Veit at den er utrulig populær i England, så synst det er rart at det tydelig ikkje er så mange som har hørt om Malia? Kan nokon fortelle meg om det er betre i Malia, Ayia Napa, Magaluf eller Sunny Beach? Ingen erfaringer??? Endret 1. november 2010 av malia Lenke til kommentar
malia Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Evt. er det andre forum som er meir aktive for ungdom på ferietur? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du skal ikke stole alt du ser på youtube. Jeg kunne laget en fet partyfilm om finnmarksvidda om jeg ville, skjønner du? Ellers så er det vel mange nordmenn som reiser til KOS i år, dersom du har lyst til å møte på fler nordmenn på sydenferien din enn på en vanlig fredag på Aker Brygge... Lenke til kommentar
malia Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Nei, men har sett mykje filmer som vanlige folk har filma. Og å gidde å "produsere" og stelle istand hundrevis av filmar er lite sannsynlig. Veit du noko om plassen (malia)? Noko formeining om Ayia Napa? Kos virkar ikkje like bra. Endret 4. november 2010 av malia Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Har heldigvis ikke så enormt mye erfaring med fylleturer i varmere strøk, men jeg har i hvert fall vært på fylletur til Kos (det året jeg fylte 18), og det var igrunn veldig mye liv der. Vil egentlig si meg uenig i at det ikke var bra, for det var det jo definitivt - men det er ikke det vakreste stedet jeg har vært, for å si det slik. Det er ikke spesielt billig for drinker/drikke, men det er det vel ikke i de fleste turistområdene som driver med charter heller. Ellers er det jo egen ungdomsstrand, bargate med liv til klokken åtte om morgen, hvis folk vil. Er egne ungdomshotell også, for den del. Kjenner en god del som har vært der, og de aller fleste har vært fornøyd. Noen så fornøyd at de har gått bartenderskolen der også. Ellers har du jo Ayia Napa, Sunny Beach, Hersa, Magaluf, Alanya, Ibiza... Lenke til kommentar
malia Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Vil reise andre plasser enn Kos og Hersonissos pga blant anna at eg kjenner mange andre som skal dit. Korleis er Sunny Beach? Har hørt at det er veldig billig der. Har vurdert Ayia Napa, men er for dyrt. No har eg eit tilbud i Malia: 14dagar, 2stjerners hotell, 2roms (romma ser nydelig ut på bileter) og pris totalt per pers 6300,- (fly+hotell) Greia med hotellet er at det ligger litt vekk frå utelivet. Las ei omtale av eit hotell eg trudde var heilt sentralt, at utelivet var 5min å gå frå deira hotell, og då må det minst vere 20min å gå frå hotellet vi har blit tilbudt. Endret 9. november 2010 av malia Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Vil reise andre plasser enn Kos og Hersonissos pga blant anna at eg kjenner mange andre som skal dit. Korleis er Sunny Beach? Har hørt at det er veldig billig der. Har vurdert Ayia Napa, men er for dyrt. No har eg eit tilbud i Malia: 14dagar, 2stjerners hotell, 2roms (romma ser nydelig ut på bileter) og pris totalt per pers 6300,- (fly+hotell) Greia med hotellet er at det ligger litt vekk frå utelivet. Las ei omtale av eit hotell eg trudde var heilt sentralt, at utelivet var 5min å gå frå deira hotell, og då må det minst vere 20min å gå frå hotellet vi har blit tilbudt. Jeg vet ikke, har som nevnt ikke vært i Sunny Beach, men jeg kjenner en god del som har, og de hadde det i det minste bra. Husker det var ekstremt mye overgrep og voldssaker i den tiden de fleste jeg kjenner reiste dit, og det var jo ikke akkurat positivt, men det virker til at det har roet seg nå. Har ingen anelse om hvordan Malia er, men prisen var jo ikke så veldig ille. Helt ærlig hadde jeg ikke vurdert et hotell som innebærer at jeg må ta taxi/gå/sykle et stykke for å komme oss inn til sentrum. Det hendte med oss da vi skulle reise til Kos, og en venninne fikk ansvar for å finne hotell - vel, vi ble nødt til å leie sykler hver dag for å komme oss raskt nok til stranden, gå i 10-15 minutter for å komme oss hjem fra byen, og det samme for å komme oss til. Det var egentlig ganske så kjedelig, men det var ikke verdens undergang. Lenke til kommentar
malia Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Er heilt enig i at eg ikkje vil ha eit hotell som ligger ein taxi-tur unna, og det er ein av dei vikitgaste tinga vi ser etter no når vi er på utkikk etter hotell. Har funne eit meir lokalt hotell, Aegean Sky. Det har 97% av 222 kommentara rate'a "excellent" (på tripadvisor). Hotell-eigaren er visstnok den mest morsomme fyren dei har møtt osv. Det er 15min til stranda, 3min til utelivet. Sjølv om det er eit stykke til stranda, seier dei fleste at dei synst det var mykje kjekkare ved bassenget ved hotellet pga hotell-eigaren som tulla seg rundt. Ligger ein del filmer av det på Youtube. "Panos" heiter han, og hotellet "Aegean Sky". Var ei på 23år som sa at ho nesten følte seg litt for gammal, så det lover jo bra for ein gjeng på 18år Ellers ligger Malia kun 7km frå Hersonissos, visst vi skulle ha lyst til å prøve utelivet der ei natt. Forresten, om eg bestiller med reisebyrå (dei finner pris på enkelthotell og enkeltfly, ingen pakkereise til Malia), tar dei betaling for jobben dei gjer ved å finne hotell og fly? Var innom Aegean Sky si nettside, og der var prisen 1000kr billigare på kvar person i snitt.. Er det nokon som veit om det går fly Bergen-Heraklion mellom 22.Juli- ut august? Altså, til Heraklion 22.juli eller etter, og tilbake 12 eller 14dager etter avreise. Endret 11. november 2010 av malia Lenke til kommentar
Suksessfull Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hvis dere skal til Sunny Beach, bulk up. Med andre ord du skal ikke se bort ifra å komme opp i bråk der nede(TIps fra 3 forskjellige vennegrupper av meg som har vært der, og som aldri oppsøker bråk). Jeg vil anbefale Ios, Hellas. Billig, meget bra uteliv som under høysesongen vanligvis varer til rundt 5-7 tiden på morgenen og en fantastisk strand(mylopotas) som på dagtid brukes av alle til å slappe av/ få vekk hodepinen etter gårsdagens fyllekule. Ios trekker i overkant av 100 tusen festklare ungdommer hvert år. Eneste minuset er at det ikke går fly dit, så man må ta fly til naboøya, og så ferje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå