Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n slår seg når jeg spiller! hjelp..

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har problemer med bærbare pcn min når jeg skal spille spill.. Skjermen blir plutselig svart å den slår seg av. Skrur den på igjen og noen ganger kan jeg spille i 2 min til så slår den seg av igjen. Også må jeg noen ganger gjenopprette for å få igang pcn igjen.

Noen ganger kan jeg spille lenger enn andre ganger.

HP Pavilion dv7 1095eo

Windows 7

Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU T9400 @ 2.53 GHz

RAM: 4,00 GB

Skjermkort: NVIDIA GeForce 9600M GT

Systemtype: 64 - Bit OS

Prøvde en gang å klikke på oppdatere skjermkort driver under enhetsbehandling, uten at d hjalp mye.

MVH Bjørnar Gulhaugen

Endret av bgulhaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel siden du sier i trådtittelen at PC'en slår seg når du spiller må det seriøst være noe alvorlig du gjør med den. Noe lignende dette her:

http://www.youtube.com/watch?v=PbcctWbC8Q0

Stakars PC. Jeg foreslår at noen anmelder deg til datatilsynet. :ermm:

Men om jeg skal være seriøs da, så kan det kanskje være overoppheting? Uten at jeg er så sikker på dét.

Jeg sleit med det samme på min gamle HP-laptop.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Hadde en 1080eo med samme symptomene, da var det skjermkortet som til slutt ble overopphetet. Leverte maskinen til inforcare og så skiftet de hovedkort 3 ganger før HP innrømmet feil med konstruksjonen. Den skrur seg av fordi den blir for varm. Sjekk om viftene er fulle av støv.

Doofus

Lenke til kommentar

Det er som nevnt ovenfor her, støv, som kan være en av årsakene. Så prøv å fjern støvet. Det er heller ikke så veldig gunstig å sitte med laptopen i senga og spille, eller andre overflater der hvor den fort kan bli varm. Helst faste og flate overflater.

Om du absolutt må ha med laptopen i senga så kan du finne en plate eller noe å ha under, kanskje et atlas eller noe. Eller så kan du jo bare kjøpe et sånt laptopunderlag, eller hva det heter. Jeg mener å ha sett noe sånt før. :hmm:

edit: leif

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Men hvordan skal jeg fikse heat problemet da? Sitte ute på terrasen å spille? :!:

Hvordan får jeg sjekka at den blir for varm a?

Kjør støvsuger over alle riller for å dra ut støvet bare ikke skad noe. Om det ikke hjelper kan noe sånn som denne som Chris9 nevner være en ide. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154708864 evt. billigere alt. http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Ergonomi/Laptop-stativ2/

Endret av doofus
Lenke til kommentar

Off Topic: Det begynner å bli hår/smuler/støv etc under tastaturet på min laptop. Hvor er det lettest å blåse den ren? (bensinstasjon?)

Må jeg fjerne alle knappene??

On Topic: lykke til :p Trådstarter

Ikke bensinstasjon nei, siden luftslangen der henger ute, kan den inneholde kondens/vann og skade PCen din, enten bruk en kompressor hjemme, eller kjøp en boks med komprimert luft

Lenke til kommentar

Jeg har nå lagt inn speedfan før jeg prøvde å spille en gang til. Og etter at maskinen slo seg av å skrudde på igjen så tok jeg en screenshot, kan noen tolke de datane for meg? hehe.

FORBANNA irriterende at pcn ikke skal fungere å spille på! betalte mange tusen kr for ett par år siden.

Noen måte jeg kan sende den inn på rep for å få den til å bli bra igjen? Merka også at hvis jeg spiller med en gang jeg setter på pcn (kald pc), så kan jeg spille lenger enn hvis jeg spiller etter at jeg har brukt pcn først.

post-222962-1287944893,7431_thumb.jpg

Endret av bgulhaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...