bgulhaugen Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hei.. Jeg har problemer med bærbare pcn min når jeg skal spille spill.. Skjermen blir plutselig svart å den slår seg av. Skrur den på igjen og noen ganger kan jeg spille i 2 min til så slår den seg av igjen. Også må jeg noen ganger gjenopprette for å få igang pcn igjen. Noen ganger kan jeg spille lenger enn andre ganger. HP Pavilion dv7 1095eo Windows 7 Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU T9400 @ 2.53 GHz RAM: 4,00 GB Skjermkort: NVIDIA GeForce 9600M GT Systemtype: 64 - Bit OS Prøvde en gang å klikke på oppdatere skjermkort driver under enhetsbehandling, uten at d hjalp mye. MVH Bjørnar Gulhaugen Endret 22. oktober 2010 av bgulhaugen Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Du bør behandle pc'n din bedre. Tydelig at den er misfornøyd med noe. Kanskje dette er hans måte å fortelle deg det. Lykke til 1 Lenke til kommentar
bgulhaugen Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Hvordan skal jeg behandle den bedre a? hehe. Kose litt med den Jeg skal jo bare spille litt =( hehe.. Har prøvd 4 forskjellige spill. Skjer d samme med alle sammen. Hva kan væra galt? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg tipper du har tett heatsink. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Vel siden du sier i trådtittelen at PC'en slår seg når du spiller må det seriøst være noe alvorlig du gjør med den. Noe lignende dette her: http://www.youtube.com/watch?v=PbcctWbC8Q0 Stakars PC. Jeg foreslår at noen anmelder deg til datatilsynet. Men om jeg skal være seriøs da, så kan det kanskje være overoppheting? Uten at jeg er så sikker på dét. Jeg sleit med det samme på min gamle HP-laptop. Endret 22. oktober 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
doofus Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hadde en 1080eo med samme symptomene, da var det skjermkortet som til slutt ble overopphetet. Leverte maskinen til inforcare og så skiftet de hovedkort 3 ganger før HP innrømmet feil med konstruksjonen. Den skrur seg av fordi den blir for varm. Sjekk om viftene er fulle av støv. Doofus Lenke til kommentar
bgulhaugen Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Men hvordan skal jeg fikse heat problemet da? Sitte ute på terrasen å spille? :!: Hvordan får jeg sjekka at den blir for varm a? Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Det er som nevnt ovenfor her, støv, som kan være en av årsakene. Så prøv å fjern støvet. Det er heller ikke så veldig gunstig å sitte med laptopen i senga og spille, eller andre overflater der hvor den fort kan bli varm. Helst faste og flate overflater. Om du absolutt må ha med laptopen i senga så kan du finne en plate eller noe å ha under, kanskje et atlas eller noe. Eller så kan du jo bare kjøpe et sånt laptopunderlag, eller hva det heter. Jeg mener å ha sett noe sånt før. edit: leif Endret 22. oktober 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
doofus Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Men hvordan skal jeg fikse heat problemet da? Sitte ute på terrasen å spille? :!: Hvordan får jeg sjekka at den blir for varm a? Kjør støvsuger over alle riller for å dra ut støvet bare ikke skad noe. Om det ikke hjelper kan noe sånn som denne som Chris9 nevner være en ide. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154708864 evt. billigere alt. http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Ergonomi/Laptop-stativ2/ Endret 22. oktober 2010 av doofus Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg ville brukt trykkluft og blåst den ren. Lenke til kommentar
bgulhaugen Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Da tar jeg å bruker trykkluft å blåser den rein.. Også får jeg vurdere ett sånt stativ Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Speedfan er fint for å se hvor varm pcen er, det er gratis og tar veldig liten plass. Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Off Topic: Det begynner å bli hår/smuler/støv etc under tastaturet på min laptop. Hvor er det lettest å blåse den ren? (bensinstasjon?) Må jeg fjerne alle knappene?? On Topic: lykke til Trådstarter Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Off Topic: Det begynner å bli hår/smuler/støv etc under tastaturet på min laptop. Hvor er det lettest å blåse den ren? (bensinstasjon?) Må jeg fjerne alle knappene?? On Topic: lykke til Trådstarter Ikke bensinstasjon nei, siden luftslangen der henger ute, kan den inneholde kondens/vann og skade PCen din, enten bruk en kompressor hjemme, eller kjøp en boks med komprimert luft Lenke til kommentar
doofus Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Off Topic: Det begynner å bli hår/smuler/støv etc under tastaturet på min laptop. Hvor er det lettest å blåse den ren? (bensinstasjon?) Må jeg fjerne alle knappene?? On Topic: lykke til Trådstarter Cyber Clean sin slimball http://www.cyberclean.net/ Lenke til kommentar
bgulhaugen Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Jeg har nå lagt inn speedfan før jeg prøvde å spille en gang til. Og etter at maskinen slo seg av å skrudde på igjen så tok jeg en screenshot, kan noen tolke de datane for meg? hehe. FORBANNA irriterende at pcn ikke skal fungere å spille på! betalte mange tusen kr for ett par år siden. Noen måte jeg kan sende den inn på rep for å få den til å bli bra igjen? Merka også at hvis jeg spiller med en gang jeg setter på pcn (kald pc), så kan jeg spille lenger enn hvis jeg spiller etter at jeg har brukt pcn først. Endret 24. oktober 2010 av bgulhaugen Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Skjermkortet blir ganske varmt. Du kan vel ringe til hp og få de til å fikse den om du orker å vente. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 FORBANNA irriterende at pcn ikke skal fungere å spille på! betalte mange tusen kr for ett par år siden. Prisen på pcen har ikke noe å si når du lar det samle seg masse støv i pcen. Vedlikehold er like viktig uansett. Lenke til kommentar
bgulhaugen Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Skal prøve å blåse den rein imårra å se om det hjelper noe.. Men skal jeg bare blåse inn under eller må jeg åpne den opp eller noe? Men hvis det ikke hjelper, er det noe mulighet for å reklamere til HP? Kjøpte den for snart 2 år siden. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja er det ikke støvproblemer er det bare å reklamere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå