Dagoth Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Skal kjøpe meg ny pc i deler om ikke så lenge, og det jeg lurer på gjelder kjøler til prosessoren, som forøvrig er Intel Core i7 950. Spørsmålet er for det første: burde jeg kjøpe en separat prosessorkjøler med en gang? Har hørt at stock-kjølere (det er den kjøleren som følger med ikkesant?) er veldig dårlige, at det kan bli for varmt når man bruker dem, bråke mye, osv. Og hvis svaret på spørsmålet over er ja, kunne jeg trengt litt hjelp med å velge en god kjøler. Jeg har ingen planer om å drive med heftig overklokking siden jeg ikke vet nok om overklokking til å gjøre det enda. Jeg vil gjerne ha en kjøler som ikke er så dyr (200-400kr kanskje). Lurer litt på denne. Forresten, hovedkortet mitt er Asus P6X58D-E og kabinettet er Cooler Master CM 690 II Advanced hvis dere skulle trenge å vite det. Noen som kan hjelpe meg? Endret 22. oktober 2010 av Dagoth Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Så lenge du ikke skal OC så går det nok bra. Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Sikker? Har som sagt lest om folk som har brukt stock-kjøleren til lignende prosessorer hvor de sier at den bråker mye (uten at de har overklokka mener jeg å huske), eller opplever høye temperaturer. Men uansett, hvis jeg bruker stock-kjøleren nå, så kan jeg vel bare bytte den ut når jeg vil? Endret 22. oktober 2010 av Dagoth Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg tror at det skal gå bra, så du kan bare vente litt. Men husk at ingen prosessorer er helt like. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Stock kjøleren er laget for å kjøle prosessor tilstrekkelig og det gjør den. Om den mot formodning ikke skulle gjøre det og du får problemer reklamerer du eller tar det på garantien. Støy er en subjektiv sak. Om du er allergisk mot litt støy så finner du mer stillegående kjølere. Du kan selvfølgelig bytte kjøler når du måtte ønske. Du står da selvfølgelig fritt til å gjøre hva du vil, og en skikkelig kjøler kan være en ok investering med tanke på støy, overklokking og i noen tilfeller stabilitet. Corsair saken ser bra ut den. Du må bare vurdere om litt mindre støy og noe bedre kjøling, som ikke gir noen ytelsesgevinst, er verdt 500 kr Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Takk for svar begge to. Men ekstra takk for at du tok deg tid til å forklare (nok en gang), Pastafarian, det gjorde ting litt klarere for meg. Da kommer jeg nok ikke til å kjøpe noen ny kjøler med det samme, gjør det heller seinere hvis jeg finner ut at jeg skal overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå