Lafsen Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hei Min søster har en Siemens Gigaset SX303isdn som hun gjerne vil tilkoble faks til. Men når jeg gjør dette så funker den ikke. Før jeg begynte og koble til så resatte jeg basen, og gikk gjennom Innstalasjonsveiviseren. Da satte jeg telefonnr. på MSN 1 og faksnr. MSN 2. Jeg satte apparatype på INT 21 til Faks. enda vil det ikke funke. Akkurat nå, som en nødløsning funker faksen sammen med en Telenor Cadenze II. Hvordan skal jeg gå frem for å faksen til og funke? Har prøvd å følge brukerhåndboken, men synes det er rart faksen funker med en 8-10 år gammel isdn telefon og ikke SX303. Også er det en HP CM1312nfi faksmaskin. Noen som har vært borti dette? Takker for all hjelp jeg måtte få Lenke til kommentar
Lafsen Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Da har jeg snakket med Gigaset support, og kom frem til at det er kabelen mellom faks og telefon. Er ikke noen her inne som har en slik telefon, med en faks kabel du ikke bruker? Er nesten umulig å få tak i denne kabelen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Kabelen? Det er da ikke noe som heter fakskabel, normal analogtlf går på ledning 2 og 3 i en fireledersplugg, i norge hadde man en egen sær kobling av dette men da skal denne faksen være rimelig gammel. Lenke til kommentar
Lafsen Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Kabelen? Det er da ikke noe som heter fakskabel, normal analogtlf går på ledning 2 og 3 i en fireledersplugg, i norge hadde man en egen sær kobling av dette men da skal denne faksen være rimelig gammel. Ja, jeg vet dette. Men har prøvd alt for å få faksen til å funke med denne telefonen. Og etter og ha snakket med Gigaset support, så mente han også at det var kabelen. I den gamle Cadenze II telefonen er det kun 2 pinner i den analoge kontakten, mens på Siemens Gigaset SX303isdn så er det 6 pinner. Og han fra Siemens support sa også at det fulgte med en egen ledning med telefonen som var til faks. For gjennom INT 21 (Analog kontakten) så kan jeg stille den inn på: Telefon Faks Modem Telefonsvarer Nøytral Dørtype 1 Dørtype 2 (DTMF) Ekstern Ventemusikk Ingen funksjon Jeg har stilt den inn på Faks, stilt inn MSN numrene riktig, prøvd alle forskjellige innstillinger på telefonen. Men har Gigaset support på saken, så får se hva dem finner ut. Lenke til kommentar
kjellbe Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Kabelen? Det er da ikke noe som heter fakskabel, normal analogtlf går på ledning 2 og 3 i en fireledersplugg, i norge hadde man en egen sær kobling av dette men da skal denne faksen være rimelig gammel. Ja, jeg vet dette. Men har prøvd alt for å få faksen til å funke med denne telefonen. Og etter og ha snakket med Gigaset support, så mente han også at det var kabelen. I den gamle Cadenze II telefonen er det kun 2 pinner i den analoge kontakten, mens på Siemens Gigaset SX303isdn så er det 6 pinner. Og han fra Siemens support sa også at det fulgte med en egen ledning med telefonen som var til faks. For gjennom INT 21 (Analog kontakten) så kan jeg stille den inn på: Telefon Faks Modem Telefonsvarer Nøytral Dørtype 1 Dørtype 2 (DTMF) Ekstern Ventemusikk Ingen funksjon Jeg har stilt den inn på Faks, stilt inn MSN numrene riktig, prøvd alle forskjellige innstillinger på telefonen. Men har Gigaset support på saken, så får se hva dem finner ut. Test med en vanlig analog telefon på int 21, sjekk for summetone og fra sx 303 ring det eksterne nummeret du har valgt skal koples til intern nummer 21. Går ut i fra du har ISDN med 2 B+D.,hvis ikke ring med din mobil. Hvis dette virker burde også fax'en virke. programmert inn for Lenke til kommentar
Lafsen Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Etter og ha googlet faksmaskinen så kom jeg over denne: HP ledning til faks De analoge ledningene som selges i dag er det 4 ledere i, men hadde heldigvis en slik "gammel" kabel liggende. Etter at jeg brukte denne kabelen så funker alt som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå