HWE Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ved oppstart, rett etter desktop kommer fram, kommer følgende feilmelding to ganger; Error The service has not been started OK Trenger tips til hvordan jeg skal feilsøke / finne ut hvilken "service" dette gjelder. Virker som det er et startup-program som gjør det, da en pc-alert først startes når jeg har trykket ok på begge feilmeldingene. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ta Start->run->msconfig Også ser du hvilke programmer som er innstilt til å starte der. Da må du fjerne den du minst tror det er... Lenke til kommentar
HWE Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Trodde ikke msconfig ligger i w2k, men husker det fra w98. Finner startup-programmene ved å høyreklikke på my computer, velge manage, så system information-software environment-Startup Programs, men trenger hjelp til hva jeg gjør videre. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Ville ha lasta ned msconfig og tatt det derifrå eg. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Høyreklikk på min datamaskin. Velg Manage. Så går du inn på Event Viewer. Så går du på system, så ser du etter eventen der. Den er sansynligvis markert med et "stopp skilt". Eller du kan se etter klokkeslettet om det er lettere. Sansynligvis vil du få et tips der om hva det er som ikke starter, så kan du legge den til i f.eks oppstartsfolderen. Om den feilmeldingen ikke sier deg mye kan du slå opp event ID en her. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Står det ikke hvilke services det er i tittel linjen? Uansett, services ligger her: Høyreklikk på my computer -> Manage -> Services and applications -> Services. Der ligger alle service sakene som starter, evt. ikke starter når du booter opp. Ville tatt en titt på Black Viper's Windows 2000 Service Configurations Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Ta Start->run->msconfig en hard-banka win98 bruker du eller? Lenke til kommentar
HWE Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Takk for tipsene. Får se om jeg finner ut av noe mer. Står det ikke hvilke services det er i tittel linjen? Nei, står kun "Error" i tittellinjen, ingen referanse til hva det gjelder i det hele tatt, det som er problemet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå