Peus94 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Eey! Har fått noe dritt under skia, så de klabber. Noen som vet om en rens som gjør sålen 100 % ren? Og en syk glider? Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har ikke peiling på dette, og ettersom du ikke har fått svar enda, burde du helst spørre en profesjonell. Hva med å besøke den nærmeste sportsbutikken rundt deg? Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Får inntrykk av at du er en svært oppegående person Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hva slags dritt? Alle ski kleber om de ikke er kalde nok, derfor bør de oppbevares ute før du bruker dem. Glider, rens? Jeg vokser skia mine når de får riper. Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Ligner på noe hvite greier :S Må prøve å skrape, men må ha noe skarpt... Er ikke riper som er problemet Lenke til kommentar
spindle Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Rens av alpinski gjøres best med voks/glider. Legg på et lag med den varmeste/mykeste glideren du finner, f.eks Swix CH10. Sikle mens det fortsatt er varmt. For god glid er mulighetene til å bruke penger endeløse, men for 99% av vanlige skikjørere holder det å bruke en helt enkel voks. Jeg sverger selv til CH7, uansett temperatur/forhold. Sikle grundig og ta noen drag med børsten, så er du i mål. Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Kjør på Swix Ski rens, deretter lag profil i skien i gli retningen med et spesial laget "Pussesvamp" (husker ikke navnet nå i farta, kan sjekke i preppe boden imorgen). Deretter vokser du skia med voksen etter tempraturen der du bor (Starter gjerne med CH6/7 som grunn voks, for deretter å legge på glider LH6), etter dette sikler du ski Ta gjerne å bruk CH6/7 (Lilla,Blå) i starten av sesongen for så å gå over til CH4(Grønn) i Januar, Februar da det gjerne er beinkaldt, for så å gå over til CH8/10 (Gul,Rød) når påsken kommer Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Kjør på Swix Ski rens, deretter lag profil i skien i gli retningen med et spesial laget "Pussesvamp" (husker ikke navnet nå i farta, kan sjekke i preppe boden imorgen). Deretter vokser du skia med voksen etter tempraturen der du bor (Starter gjerne med CH6/7 som grunn voks, for deretter å legge på glider LH6), etter dette sikler du ski Ta gjerne å bruk CH6/7 (Lilla,Blå) i starten av sesongen for så å gå over til CH4(Grønn) i Januar, Februar da det gjerne er beinkaldt, for så å gå over til CH8/10 (Gul,Rød) når påsken kommer Takk for tipset Glideretningen blir begge veier, how to do it? Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Du står gjerne nedover, ikke baklengs så ofte Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Du står gjerne nedover, ikke baklengs så ofte da hadde jeg kjørt med carvingski, twintip = begge veier. det som er hele poenget Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Og siden twintip generellt har sugne kjøreegenskaper og lav fart spiller det ingen rolle. Prepp dem som om det var vanlige ski. Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 du vet ikke hvordan jeg kjører switch! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Rens av alpinski gjøres best med voks/glider. Legg på et lag med den varmeste/mykeste glideren du finner, f.eks Swix CH10. Sikle mens det fortsatt er varmt. Nei, man har gått bort fra varmrens av ski, ettersom sålen slites av siklingen når sålen er varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå