Mr. Lurk Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Kriterier: - driftsikker - relativ lav km (under 110 000) - grei motor (1,6?) - Lite utsatt for reparasjoner - Årsmodell ikke eldre enn 2000 Hvilken anbefaler dere? Krevende liste du har her, men jeg har funnet ett eks som oppfyller samtlige krav: prakteksemplar av Honda Accord 2001 med kun 96 000 på telleren, NAFtestet og - la gå da - 4000 over budsjettet, dvs 89 000,-. Et kupp spør du meg. Og en strålende bil som holder seg godt den dag idag. Denne kan du ha lenge! Men spander tectylbehandling og lakkforsegling asap. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23806481 Den har dessuten 4 stjerner i Euroncap, noe som ikke er en selvfølge med biler fra den tiden. oversikt Accord-årganger: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/honda-accord 2001 kommer meget bra ut som du ser. Støttes! x2! Lenke til kommentar
jahas Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Ser ingen grunn til å bruke mindre heller, så lenge man har råd. Jo nyere og mer velholdt bil man kjøper, jo mindre blir vedlikeholdsutgiftene. Tror ikke nødvendigvis dette er tilfelle. Til 85000 kr vil en være villig til å bruke litt penger til vedlikehold pga at bilen vi ha en restverdi etter reperasjon, en er kanskje også villig til å spandere på seg kasko, om det ikke blir hinsides dyrt. En må også binde opp en del kapital eller ta lån. Om en må ta lån må en nesten ha kasko evt betale utrivelige renter. En må også regne inn verditap. En bil til 30 000 vil en med stor sannsynlighet kunne finansiere uten lån, det vil ikke være hensiktsmessig å ha kasko på og en får mest sannsynlig mindre verditap. En binder også opp mindre kapital. Det er ingen automatikk i at vedlikehold/reperasjoner blir billigere på den dyre bilen. Kort; det mest lønnsomme økonomisk er å kjøpe en så billig bil som mulig, en må da selvfølgelig sørge for å få en bil som er Eu godkjent og mest sannsynlig ruller et par år til minst. Det er da selvfølgelig en rekke ting som kan inntreffe som trekker i alle retninger. Poenget mitt er rett og slett at en bør tenke over ulike sider ved bilhold ikke bare pris og teoretisk reperasjonskostnader. Den blir finansiert uten lån, men det mest vesentlige er selvfølgelig å få en bil som er relativt sikker om noe skulle skje. Sier seg selv at en til 85k fører til mindre personskade enn en til 30k ved en kollisjon. Endte forøvrig med en golf. Endret 24. oktober 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Gratulerer! BILDER! Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei! Jeg bare lurer på hvordan golf du endte med? Årsmodell, km, motor og pris? Vurderer selv en golf skjønner du Mvh. Alsko Lenke til kommentar
jahas Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Hei! Jeg bare lurer på hvordan golf du endte med? Årsmodell, km, motor og pris? Vurderer selv en golf skjønner du Mvh. Alsko Hei! det var en highline 2001 modell, gått 101 000km, hadde 1,6l motor og kosta 80 000,- uten omreg Omtrent en slik: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24056527, bare at jeg ikke fikk noen garanti da. Tror jeg fikk en veldig god pris, fordi han karen hadde nettopp satt den ned 10 000 når jeg kjøpten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå