jahas Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Kriterier: - driftsikker - relativ lav km (under 110 000) - grei motor (1,6?) - Lite utsatt for reparasjoner - Årsmodell ikke eldre enn 2000 Hvilken anbefaler dere? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 hva med volvo s40? Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Honda er noe av det mest driftsikre du finner. Jeg vil også anbefale deg å sjekke servicehistorikken, istedenfor å fiksere på km. standen. Bedre med en bil som er godt vedlikeholdt og langt kjørt, enn en som er gått lite men dårlig vedlikehold. Bil 1 Bil 2 Bil 3 Bil 4 Jeg ville uansett gått for japansk, hvis driftsikkerhet er det viktigste for deg. Hondaene jeg linker til er også veldig gode og kjøre, og har gode motorer. hva med volvo s40? Fra Honest John: "Good: Practical, safe, roomy and well equipped. Turbo versions are very rapid, GDIs frugal. Impressive results for late models in Warranty Direct Survey. Bad: Below standard handling, ride and steering. Build quality problems with earlier cars. 1996 - 2000 best avoided, especially 1.8GDIs. 2000 - 2004 okay." Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ford Focus er en billig bil i drift. Den burde du kunne få i den prisklassen. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Sett litt på focus ja. Ser bra ut den ene Mitsubishien også! Hva med disse to volvoene?: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24484795 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24674033 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Du likte ikke Hondaene altså? Hvis du ser i innlegget mitt, så må du holde deg unna S/V40 fra 96 til '00. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Du likte ikke Hondaene altså? Hvis du ser i innlegget mitt, så må du holde deg unna S/V40 fra 96 til '00. Hehe, den ene accorden var jo litt fin! Men synes den har gått litt langt, selv om man som dere sier heller skal se på hvordan bilen er vedlikeholdt. Så da heller det egentlig mot volvoen fra 02. Men takk for hjelpa Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nå er dette selvfølgelig opp til deg, men jeg kan ikke skjønne hvordan man kan velge S40en foran en av Accordene jeg linker til. S40 har dårligere kvalitet, komfort, motor og er kjedeligere kjøremessig. Lenke til kommentar
makila Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Den røde Accorden som det ble linket til er jo knalltøff. Står i annonsen at den har hatt kun en eier. Tror ikke km. standen er noe å bekymre seg for om eieren har vært flink med vedlikeholdet, hatt den på service osv. I tillegg har bilen en litt morsom motor. Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Kriterier: - driftsikker - relativ lav km (under 110 000) - grei motor (1,6?) - Lite utsatt for reparasjoner - Årsmodell ikke eldre enn 2000 Hvilken anbefaler dere? Krevende liste du har her, men jeg har funnet ett eks som oppfyller samtlige krav: prakteksemplar av Honda Accord 2001 med kun 96 000 på telleren, NAFtestet og - la gå da - 4000 over budsjettet, dvs 89 000,-. Et kupp spør du meg. Og en strålende bil som holder seg godt den dag idag. Denne kan du ha lenge! Men spander tectylbehandling og lakkforsegling asap. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23806481 Den har dessuten 4 stjerner i Euroncap, noe som ikke er en selvfølge med biler fra den tiden. oversikt Accord-årganger: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/honda-accord 2001 kommer meget bra ut som du ser. Endret 23. oktober 2010 av Juli2 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg mener at det ikke er noe behov for at du bruker 85tusen på en førstegangs bil. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ser ingen grunn til å bruke mindre heller, så lenge man har råd. Jo nyere og mer velholdt bil man kjøper, jo mindre blir vedlikeholdsutgiftene. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ser ingen grunn til å bruke mindre heller, så lenge man har råd. Jo nyere og mer velholdt bil man kjøper, jo mindre blir vedlikeholdsutgiftene. Tror ikke nødvendigvis dette er tilfelle. Til 85000 kr vil en være villig til å bruke litt penger til vedlikehold pga at bilen vi ha en restverdi etter reperasjon, en er kanskje også villig til å spandere på seg kasko, om det ikke blir hinsides dyrt. En må også binde opp en del kapital eller ta lån. Om en må ta lån må en nesten ha kasko evt betale utrivelige renter. En må også regne inn verditap. En bil til 30 000 vil en med stor sannsynlighet kunne finansiere uten lån, det vil ikke være hensiktsmessig å ha kasko på og en får mest sannsynlig mindre verditap. En binder også opp mindre kapital. Det er ingen automatikk i at vedlikehold/reperasjoner blir billigere på den dyre bilen. Kort; det mest lønnsomme økonomisk er å kjøpe en så billig bil som mulig, en må da selvfølgelig sørge for å få en bil som er Eu godkjent og mest sannsynlig ruller et par år til minst. Det er da selvfølgelig en rekke ting som kan inntreffe som trekker i alle retninger. Poenget mitt er rett og slett at en bør tenke over ulike sider ved bilhold ikke bare pris og teoretisk reperasjonskostnader. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25080171 Funker i massevis. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Jeg la litt penger i førstebilen min, mens de fleste jeg kjenner gjorde ikke det. Jeg hadde førstebilen min i 3,5 år, mens de som kjøpte førstebil på samme tidspunkt som meg hadde til da hatt alt fra 3-7 biler. De hadde brukt mye penger på omregistreringsavgifter og tapt mye i form av verditap på bilene de hadde solgt. Det er mye større sjanse for en få en skikkelig og velholdt bil vis man legger mer penger i det. Endret 23. oktober 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Spørs veldig hvilken bil og hvor mye arbeid man gjør. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Og det er vel størst sjanse for at man gjør mindre arbeid på den rimeligste bilen enn på den dyreste? Sånn som annonsen du linket til. Lite vedlikeholdt bil. Endret 23. oktober 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Jeg bare tok en random bil for og være ærlig, kan sikkert lete litt hvis du vil det. Hadde gått for en mercedes Endret 23. oktober 2010 av Wizzlee Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Kriterier: - driftsikker - relativ lav km (under 110 000) - grei motor (1,6?) - Lite utsatt for reparasjoner - Årsmodell ikke eldre enn 2000 Hvilken anbefaler dere? Krevende liste du har her, men jeg har funnet ett eks som oppfyller samtlige krav: prakteksemplar av Honda Accord 2001 med kun 96 000 på telleren, NAFtestet og - la gå da - 4000 over budsjettet, dvs 89 000,-. Et kupp spør du meg. Og en strålende bil som holder seg godt den dag idag. Denne kan du ha lenge! Men spander tectylbehandling og lakkforsegling asap. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23806481 Den har dessuten 4 stjerner i Euroncap, noe som ikke er en selvfølge med biler fra den tiden. oversikt Accord-årganger: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/honda-accord 2001 kommer meget bra ut som du ser. Støttes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå