Nickkk Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hei folkens, jeg gikk 2 år som lærling som motormann på havet og skulle ta fagprøve i august som gikk helt feil vei og endte med at jeg strøk på den... Så fikk jeg ett jobb tilbud i en helt annen bransje (Treningsstudio) og tenkte det kunne vært kult å prøve ut, mens jeg finner ut hva jeg vil gjøre. Men den jobben var ikke akkurat som jeg fikk beskrevet og denne bedriften driver mildt sagt å bryter alt av lover for å utnytte sine ansatte (Har allerede satt meg inn i forbund, arbeidstilsyn osv og de jobber med saken men slikt tar flere måneder) Uansett så flytta jeg til Oslo og for å teste det ut, men angrer bittert egentlig og nå vet jeg ikke helt hvilke steg som blir smartest å ta videre for å få studiekompetanse ? Jeg mangler vell egentlig siste året på allmenn for å få studiekompetansen, det jeg lurer på er vell egentlig hvordan jeg kan oppnå denne lettest mulig i forbindelse med økonomi og skole/studerings muligheter ? Har hørt at sonans og bjørknes har nettstudier, flytte til bondelandet og ta det den veien er jo alltids en mulighet Flere som vet noe ? Endret 22. oktober 2010 av nickvaage Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Du må vel bare gå ett år allmenn påbygning på en VGS? Endret 22. oktober 2010 av xibriz Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Du har vel tenkt og prøve igjen på den fagprøven? Lenke til kommentar
Nickkk Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Å ta ett vanlig allmenn påbygg er vell det jeg ser som en akseptabel løsning selv om det ikke finnes en annen løsning, å studere på egenhånd kan jo fort resultere i dårligere resultater Og det med fagprøven er veldig komplisert og er nok ikke noe jeg vil få gjennomført med det første for å si det slik Men takk for svar, tror jeg bare får jobbe frem til høsten igjen og kjøre på med vanlig VGS i ett lite år, muligens kjøpe en matte bok og en norsk bok for å være litt foran, finnes dager hvor man har lite å gjøre ==) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå