Gå til innhold

Sitter litt fast...

Nickkk

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg gikk 2 år som lærling som motormann på havet og skulle ta fagprøve i august som gikk helt feil vei og endte med at jeg strøk på den...

Så fikk jeg ett jobb tilbud i en helt annen bransje (Treningsstudio) og tenkte det kunne vært kult å prøve ut, mens jeg finner ut hva jeg vil gjøre.

Men den jobben var ikke akkurat som jeg fikk beskrevet og denne bedriften driver mildt sagt å bryter alt av lover for å utnytte sine ansatte (Har allerede satt meg inn i forbund, arbeidstilsyn osv og de jobber med saken men slikt tar flere måneder)

Uansett så flytta jeg til Oslo og for å teste det ut, men angrer bittert egentlig og nå vet jeg ikke helt hvilke steg som blir smartest å ta videre for å få studiekompetanse ?

Jeg mangler vell egentlig siste året på allmenn for å få studiekompetansen, det jeg lurer på er vell egentlig hvordan jeg kan oppnå denne lettest mulig i forbindelse med økonomi og skole/studerings muligheter ?

Har hørt at sonans og bjørknes har nettstudier, flytte til bondelandet og ta det den veien er jo alltids en mulighet

Flere som vet noe ?

Endret av nickvaage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ta ett vanlig allmenn påbygg er vell det jeg ser som en akseptabel løsning selv om det ikke finnes en annen løsning, å studere på egenhånd kan jo fort resultere i dårligere resultater

Og det med fagprøven er veldig komplisert og er nok ikke noe jeg vil få gjennomført med det første for å si det slik

Men takk for svar, tror jeg bare får jobbe frem til høsten igjen og kjøre på med vanlig VGS i ett lite år, muligens kjøpe en matte bok og en norsk bok for å være litt foran, finnes dager hvor man har lite å gjøre ==)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...