cakewalk Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hei, jeg har nettopp blitt ferdig med å bygge pcen min, har sjekket allt er plugget i men når jeg starter pcen beveger strømforsyningsviften seg litt, og så stopper den.Ellers funker allt annet greit.Hva har skjedd? Er det vanlig at grafikkkortet (ati radeon hd 5870) blir varm ved første oppstart? Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Grafikkortet blir varmt ved oppstart, så det skal du ikke bekymre deg for. Start opp catalyst og gå til "overdrive". Der får du sett hvor varmt kortet er. AX750 kjører på vifteløs modus når belastningen ligger under 20% av maks ytelse. Derfor spinner ikke viften din, så det er ikke noe galt med den Anbefaler deg å lese denne artikkelen, den beskriver funksjonen til AX750 i detalj. Hybrid Silent Fan Control or “Why isn’t the fan spinning on my Professional Series Gold AX750/850 Power Supply?” Håkon Endret 22. oktober 2010 av HaakonNordengen Lenke til kommentar
cakewalk Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Grafikkortet blir varmt ved oppstart, så det skal du ikke bekymre deg for. Start opp catalyst og gå til "overdrive". Der får du sett hvor varmt kortet er. AX750 kjører på vifteløs modus når belastningen ligger under 20% av maks ytelse. Derfor spinner ikke viften din, så det er ikke noe galt med den Anbefaler deg å lese denne artikkelen, den beskriver funksjonen til AX750 i detalj. Hybrid Silent Fan Control or “Why isn’t the fan spinning on my Professional Series Gold AX750/850 Power Supply?” Håkon Fjooh, TUSEN TAKK! Nå slapp jeg alle bekymringene:D:DTakker og bukker! Og hva er idle gjennomsnitts temperatur på det grafikk kortet? Endret 22. oktober 2010 av cakewalk Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Tja hva som er idle på akkurat det kortet er jeg usikker på, men på mine egne to 5850 ligger det ene på 45 grader og det andre på 31 akkurat nå. Det første er main kortet i crossfire, så i idle desktop modus er det andre slått av så vidt jeg kan se. På full load havner de vel rundt 65-75 grader en plass uten at jeg skal si det helt sikkert, da hukommelsen ikke er helt der den skal klokken halv fem om natta. Så lenge du ikke havner så alt for langt over 85 grader (bare et tall tatt litt ut av luften her) er det null grunn til bekymring Håkon Endret 23. oktober 2010 av HaakonNordengen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå