MrLee Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 ja.. da var det gjort, oppgradering er ferdig og gjett om jeg har fått meg en overraskelse... jeg merket det først ved at jeg syntes at overføring mellom partisjoner var litt treig...syntes jeg..kanskje de var det, kanskje ikke, men det er ikke poenget...det fikk meg til å sjekke kontroll panelet, for å se om det var det berømte DMA problemet.... men i device manager, er harddisken oppført som: "ST312002 3AS SCSI Disk Device" ?? må jeg ha en spesiell driver til HD eller? jeg har installert SATA driveren som kom med Hovedkortet... Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Du må skrive litt om hvilket HK m.m Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 heh...dumme meg... selvsagt: NF7-s rev. 2.0 Seagate Barracuda V SATA Windows XP SP1 bruker nyeste nvidia nforce2 drivere fra nvidia sine hjemmesider. installerte SATA driver fra diskett som fulgte med Abit kortet.. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg. Selv har jeg installert et ABIT IC7-G, og sleit litt med å få harddiskene i gang. Da jeg skulle installere Win XP PRO, så fant ikke windows noen av S-ATA diskene. Jeg måtte inn i BIOS og sette opp denne. Jeg har også en standard IDE WD på 120GB, den har jeg koblet til S-ATA kontakt nr. 3 på HK. Bruker et adapter som monteres bak på HD`n, slik at man kan bruke S-ATA kabel også på denne. Dette adapeteret skulle ha fulgt med i esken til HK, men det gjorde det ikke (låner av en kamerat). Det rare er at denne disken står satt opp som en SCSI Disk Device. Hvorfor vet jeg ikke, S-ATA er for nytt for meg, så her må det prøves og feiles. P.S. Prøv å sjekk med Snekker`n her på forumet, send ham en PM. Snekker`n har en god del peiling. Lykke til! :wink: Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 ja samme her, har en Western Digital Raptor på en promise sata pci kontroller. den vises også som scsi. er noe fuckadopp med w2k. får dårlig ytelse på den disken. 30K kbs mot 38K kbs i win xp. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Bare oppdatere driverne for disken. Trykk på update inne i egenskaper for disken, og skriv inn banen der hvor s-ata driverne ligger, funka for meg på mitt gamle a7n8x gd. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Min Seagate barecuda V 120gb som er P-ATA kommer også opp som scsi, men det funker jo fett så da gjør man ikkeno med det Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Grunnen til at disken din blir gjenkjent som SCSI, er at alle eksterne RAID/harddisk-kontrollere blir oppfattet som SCSI-adaptere i Windows. DirectMemoryAccess er standard på eksterne kontrollere(alle SCSI-kort bruker det iallefall), så det går ikke an å aktivere, og jeg tviler på om det gir noen spesiell ytelsesforbedring å oppdatere driveren din, men det skader ikke å prøve. Nå er heller ikke Seagate's Barracuda disker kjent for ekstrem ytelse heller da, grunnen til at jeg selv har en slik disk er det lave støynivået Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 okei, takker, ikkeno grunn til bekymring asså når det gjelder ytelse...jeg regnet med jeg ville merke noe, ettersom min forrige disk var en 7200rpm IBM 60GXP på 40bg med 2MB cache... utrolig at den har overlevd så lenge elller? tror den er 2-3 år gammel nå fungerer fint enda... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 60GXP og 75GXP var/er jo veldig raske disker, så.... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 jasså? hmm, hadde jeg ikke tenkt over, det ble bare fokusert på alle problemene med diskene Lenke til kommentar
skorob Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det er pga at du benytter nforce sw diskcontroll driverene, tar du å installerer nforce2 drivera nå, og skipper nforce2 sw saken, da kommer de til sin rett igjen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 okei, skal prøve det! edit: fikk avinstallert nForce driverene, men ikke SW delen, så jeg må nok vente til full format av Disk før jeg gjør noe...jaja så lenge det funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå