Kaptein_S Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ok, var vei hjem fra postkontoret med det nye waterchill settet mitt. Så kom jeg til å tenke på: Destilert vann!! ... men det var laaangt til apoteketet og veeeeldig kort vei til 7-11 der de solgte Evian på flaske til 10kr... Ok, det kjøpte jeg og helte i waterchill'en. Har jeg bæsja på leggen nå eller? Viol destilert vann gi bedre kjøling/mindre slagg etc? Alt funker ok ellers forresten... Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 ehm *kunstnerisk pause* *pause ferdig* sorry for den, men jeg tror du burde prøve å få tak i ordentlig destillert vann... drikkevann fra flaske er nok renere enn fra springen, men ikke på langt nok rent nok... Husker vel en test fra VG hvor vi prata om 350 bakterier pr desiliter eller no sånt i Imsdal... så løp til apoteket du! Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 men det var laaangt til apoteketet og veeeeldig kort vei til 7-11 der de solgte Evian på flaske til 10kr... hvorfor stakk du ikke bare på statoil eller no sånt? der har de jo batterivann ps. du har nok ikke bæsja så veldig mye på leggen :wink: tror ikke det kommer til å voske alger og sånt de første dagene (No Damage Done) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Trodde kjøpe drikkevann var noe av det verre man kunne helle i et vannkjølings system, grunnet mineralene? Ikke vet jeg, jeg bruker nå destillert "apotekervann" Lenke til kommentar
Centronic Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Får man ikke destilertvann fra tørketrommelen ? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Får man ikke destilertvann fra tørketrommelen ? hvor i gruvene har du fått tak i det a?? Lenke til kommentar
Centronic Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 tja, si det.. bare lurer jeg. menere å ha hørt det et sted. men jeg har sikkert feil. Lenke til kommentar
Centronic Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg hørte det fra Pappa, han sier at det vannet som kommer ut fra tørketrommelen er helt likt som batterivann. godt mulig at det er feil. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Vannet i tørketrommelen er destillert ja. Men jeg ville ikke ha brukt det av den grunn... Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 batteri vann på nermeste bensinstasjon er flotter! Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 menneh la springen stå og renne etpar minutter så du får rent vann og så hiver du i litt frostveske. trenger det være mer komplisert? Tror dere vannblokker har følelser? Lenke til kommentar
fluxie Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hmmm. ser på alle som har destilert vann her....hmmm jeg som har en 120 liters tank nedgravd i hagen....hva tror dere det vil koste og fylle den med detilert vann? ser vel heller liten vits i å gjøre det....har nå stått på en stund ca 1 mnd....har gått greit til nå... -- fluxie Lenke til kommentar
Geggi1 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Batterivann trenger ikke å være destilert det er som regel bare ione byttet. Da går vannet igjennom et filter som fjerner frie ionet men det kan fortsatt være andre ting i vannet. Destilert van kan jo lages i et anlegg for Trøndervann vet dere da koster det bare prisen på strømen til fyringa. Geir Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvorfor ikke sprit? (Jeg har ingen erfaring med vannkjøling, men synes det burde virke mer naturlig.) Det kan jo kjøles lenger ned, og leder ikke strøm (??) Lenke til kommentar
Geggi1 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvordan tror du forsikringsselskapet ditt hadde reagert hvir maskina di satte fyr på kåken for du hadde sprit på kjøleren? Hadde det vært meg så ville du ikke fått ett øre tilbake. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 dere har sikkert fått spørsmålet før,men oljekjøling må jo være bedre kjøling.Hva er minuset?forhøy viskositet,eller tar det forlang tid og kjøle den ned igjenn? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 dere har sikkert fått spørsmålet før,men oljekjøling må jo være bedre kjøling.Hva er minuset?forhøy viskositet,eller tar det forlang tid og kjøle den ned igjenn? http://www.overclockers.com/tips187/ <--- oljekjøling Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 dere har sikkert fått spørsmålet før,men oljekjøling må jo være bedre kjøling.Hva er minuset?forhøy viskositet,eller tar det forlang tid og kjøle den ned igjenn? http://www.overclockers.com/tips187/ <--- oljekjøling sjef! men maskina hans så ikke ut da (Men han nok bedre ytelse en meg,dere trenger ikke si det :smile: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå