olsen_1 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) hei, trenger litt hjelp til nettverk akkurat nå holder jeg på og prøver å sette opp et nettverk for 4 datamaskiner, 2 stasjonære og to bærbare. de to stasjonære har windows 7 professional, den ene bærbare har windows vista home premium, og den andre har windows 7 starter. begge laptoppene kobler til routeren trådløst. en annen potensiell pc for fremtiden vil ha windows xp home edition. det jeg vil oppnå med nettverket i tillegg til vanlig internett, er enkel deling av mapper, men med muligheten for å dele enkelte mapper og filer mellom kun enkelte datamaskiner. eksempelvis dele mappen med backups etc mellom min pc og bare min laptop, men andre mapper med musikk etc med alle i nettverket. har prøvd å få homegroup til å fungere, men har ikke mye erfaring på dette området - så har mislykkes til nå. det ser også ut til at en blanding av operativsystemer også gjør det litt mer tricky. er det en enkel og grei måte og ordne dette på? finnes det en forklaring step by step hvordan jeg burde gå frem? finnes det kanskje noe software som kan gjøre det lettere? på forhånd takk! Endret 22. oktober 2010 av olsen_1 Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 http://blogs.techrepublic.com.com/window-on-windows/?p=1910 Denne? Jeg hadde ikke problemer med mine servere med diff OS med homegroup, men jeg måtte skrive \\(NAT-IP) for å hente de opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå