connect Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hadde en liten diskusjon med en kamerat en dag, han påstod det hadde kommet en ny type ringetoner, nemlig monofone ringetoner.. Er ikke det den gamle standarden da? Men en tone/"instrument" mens polyfone kan ha flere toner/"instrument" eller noe slikt? Så spørsmålet er egentlig; Hva er monofone ringetoner? Noe gammelt eller nytt? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Monofone ringtoner er og blir noe gammelt. Monofone bruker en tone, mens polyfone kan bruke mange toner samtidig. Var kameraten din helt ren da han sa det? Lenke til kommentar
connect Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Monofone ringtoner er og blir noe gammelt. Monofone bruker en tone, mens polyfone kan bruke mange toner samtidig. Var kameraten din helt ren da han sa det? Jepp, så ren han kan bli Men, takk.. (Jeg hadde rett som vanlig;) ) Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 spør han hva de tonene som var før polyfoniske heter;) Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Altså. Det ligger jo i navnet, monofone. Monofone .. Hadde han kameraten din tenkt seg litt om hadde han skjønt det Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Polyfoniske ringetoner er flaut og bare no dritt Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 spør han hva de tonene som var før polyfoniske heter;) Stereofone? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Forskjellen på mono- og polyfone lyder lærte jeg selv ved å leke med orgelet hjemme i stua når jeg var liten. Når man trykte på Mono-knappen, kom det bare en lyd (siste tangent man trykker inn) uansett hvor mange tangenter du holder inne. Men med Polyphone kan man lage masse bråk samtidig. Det ble etterhvert en del av markedsføringen for synther at de takla "24 polyphonic sounds" eller mer. Når man da trykte inn f.eks. 25 tangenter forsvant den nederste lyden og ble erstattet av den øverste. Polyfoniske ringetoner syns jeg høres ut som Nintendo eller C64-musikk. Ganske rart å tenke på, når man satt med den gamle "brødboksen", og tenkte dette var den beste musikken ever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå