Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC!

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere min 4 år gamle pc, etter at ram brikkene nok en gang gikk heden. Har satt et tak på max. 10 000 kroner for oppgraderingen som inkluderer:

- Hovedkort

- CPU

- Skjermkort

- Ram

Det jeg allerede har som jeg kanskje også må byttes ut er:

- Chieftec 560w

- WD raptor 150gb 10k rpm

Må legge til at jeg er storspiller av dataspill, og mitt gamle skjermkort holder ikke mål lengre. Så derfor er det mulig jeg må ha bedre strømforsyning. Har jo lite peiling på dagens hardware situasjon, og ber derfor om hjelp til å sette sammen en pc som vil fungere og gi gode resultater.

Handle liste:

Microsoft Windows 7 Pro EN

Endret av Zuquly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet mitt er jo at jeg egentlig ikke vet hva jeg skal kjøpe, bare hva jeg krever av pc`n. Den skal i utgangspunktet kjøre med høyest mulig fps i et hvilket som helst spill. Da er jo skjermkortet det naturlige for meg å bruke mest penger på. Normalt kjøper jeg ny pc hvert 5 år, med små oppgraderinger i mellom. Men nå er det tid for en større utskiftning som skal holde noen år.

Lenke til kommentar

Help!

Jo mere jeg leser i forum og i butikker jo mer usikker blir jeg. Hovedproblemet nå er hvilket skjermkort jeg skal velge,ser på 2 ulike typer radeon eller nvidia. Men ser at de bruker ulike hovedkort, pci støtte osv. Det må da være noen som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...