Gå til innhold

Anmeldelse: Arcania: Gothic 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastet ned dette spillet selv, bare for å se om det faktisk var noe jeg kunne kjøpt. Og må virkelig si at dette tar seg ned hakk for hakk hele veien.. Aldri før har jeg møtt en så låst verden, som er så åpen og stor..

 

Virkelig et ***dårlig*** spill, historie- og plotmessig. Noe av det verste jeg har spilt et (i så forventningsmessig høyt) slikt spill.

 

Sure det tar mange timer, men de kunne gjort så UENDELIG mye mer enn dette. Burde si nok at det er ET ENESTE TROLL i hele verdenen, i motsetning til 3'ern (som jeg selvfølgelig kjøpte). Ikke i helvete om jeg svir av penger på dette spillet, 6/10 etter min bok er altfor snilt, ettersom historien/evt friheten er viktig

Lenke til kommentar

Er det ett ord som oppsummerer følelsen jeg satt med etter å ha prøvd Arcania: Gothic 4, så er det «bleh».

 

Spillverdenen i seg selv og det tekniske for øvrig er egentlig et knallgodt fundament, hadde man bare fått ordentlig vaniljekrem og glasur på kaka i stedet for gjørme og sølevann. Om noen kunne bygge en mer solid og inspirerende spillhistorie på dette fundamentet så har man fort 8/10.

 

Arcania: Gothic 4 har én ting jeg aldri har sett før: En innstilling for enten europeisk eller amerikansk fargetoning. Gjett hvilken som gir mer intense farger.

Lenke til kommentar

Sorry altså, men det første jeg fikk opp på skjermen da jeg fikk lov å løpe fritt rundt, etter å ha snakket med Ivy, var "You did not learn how to sneak yet".

Altså, førsteinntrykket mitt ble trykket så langt ned som over hodet mulig allerede før mitt første quest, og jeg fikk skumle flashbacks fra det bugghelvete Gothic 3 var i begynnelsen. (Selv om jeg riktig storkoste meg med Gothic 3)

 

Det jeg skriver er ikke helt sant, for de underengasjerte stemmeskuespillerene var det første jeg hørte, og de... vel... engasjerte seg ikke veldig da de spilte inn replikkene, det kan man hvertfall høre.

 

Etter vært skulle jeg vise hva jeg var verdt for, og ble tatt inn i min første slosskamp, og gledet meg til å vise hva jeg var god for. Det jeg skulle finne ut, var at animasjonene var dårlige, figuren min endte ofte opp med å gli bortover bakken, mens motstanderen ladet opp til et superangrep. Som om ikke det var nok, skulle disse superangrepene vise seg å være særdeles vanskelig å komme seg unna, hvertfall hvis du allerede hadde trykket på X for å løfte øksa. Man kunne nemlig ikke avbryte et angrep.

 

Etter hvert fikk jeg et quest der jeg skulle sanke fem sopp, eller seks sopp. Det hadde ikke JoWooD klart å bestemme seg for, for stemmeskuespilleren sa fem, og teksten sa seks. Og for å gjøre ting enda bedre fikk jeg ikke mindre enn 7 waypoints på kartet, for å plukke de fem eller seks soppene.. Jeg plukket syv, for å være sikker.

 

Nei, jeg tror JoWooD har ødelagt Gothic.

 

Mine erfaringer er basert på demoen fra Xbox Live Marketplace.

Lenke til kommentar

Synes langt ifra spillet var dårlig. Det er langt ifra Gothic, men likevel ikke et dårlig spill. Jeg koste meg når jeg spilte gjennom det.

 

Jeg var 100% magiker, og var rundt level 34 når spillet tok slutt (Om jeg husker riktig). Da hadde jeg maksa ut nesten alle magidelene, fire, lightning og frost. Jeg var overmektig, og siste delen av spillet meide jeg bare ned gruppe etter gruppe uten å ta skade. Jeg brukte bare snaue 11 timer på spillet, og gjorde alle quester jeg kom over. Hadde ingen igjen i questloggen da jeg var ferdig. Det er i det minste laget spør du meg.

Lenke til kommentar

Når du nevner 11 timer kommer jeg på at jeg nok brukte unormalt lang tid med mine 20+, spesielt siden jeg bestemte meg for å løpe tilbake til starten for å fullføre noen sideoppdrag mot slutten. 11 hørtes likevel lite ut.

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar

Måtte nesten dobbeltsjekke. Det var 12 timer og 43 minutter på siste savegamen før sistebossen, Steam som viser 11 timer. Likevel er det alt for kort. De eneste questene jeg har igjen er questen for sistebossen (Som er to) og de samlequestene. Kunne gjerne tenkt meg å fullføre dem engang for å få den armoren, ellers ser jeg liten grunn til å spille gjennom det på nytt. Nå skal det sies at jeg følte aldri jeg sløste tid, eller at ting tok lang tid. Jeg slutta å loote mobs da jeg ikke trengte det de droppa eller penger, og som magiker gikk det fort å drepe på avstand.

 

Jeg drepte alt jeg kom over og gjorde alle questene jeg kom over, så jeg føler ikke jeg stressa meg gjennom det. Kan heller ikke si jeg tok meg noe spesielt god tid, da jeg fort fant ut at å utforske ikke alltid lønte seg.

 

På den lyse siden støtte jeg ikke på en enda bug. Det er nok noe nytt for Gothic serien :p

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Jepp, så langt vekk fra Gothic serien man kan komme dette, men det viste jeg på forhånd så kom ikke som noe overaskelse. Vansklighetsgraden, åpenheten, varijasjonen, valgmuligheter, moral som ikke blir trukket over hodet ditt, alt dette er strippet bort i Gothic 4.

 

Gothic 4 er mer et Fable spill en Gothic, dog et godt Fable spill. Haddet satt den samme karakteren selv 6 av 10, grei underholdning og flott grafikk men ikke forvent noe dybde som Gothic spillene var kjent for for da blir man enormt skuffet. Helt til slutt må jeg også nevne stemme skuespillet som er noe av det værste jeg har hørt, høres ut som samme fyren som bare vrenger stemmen sin etter behov, helt forferdelig og platt.

 

Så død over Gothic men lenge leve Risen!.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...