Gå til innhold

TV påvirkes av andre TVer i huset

Gjest Slettet+981723478

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723478

Har som mange andre flere TVer i huset og når den ene TVen skrues av eller på så reagerer en annen TV i en annen etasje på den andre enden av huset med på skru seg kjapt på og så av igjen. Ganske irriterende, da TVen som skrur seg av og på igjen lager en ganske høy lyd.

Skal det være sånn?

Er det noe garantisak mtp. sistnevnt TV?

Hva kan jeg gjøre for å undgå dette?

Er det er vanlig problem, eller er jeg ensom i den problemstillingen?

TVene det er snakk om er en LG LCD 32"( to/tre år gammel) og Samsung 50" Plasma (1 år gammel).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som mange andre flere TVer i huset og når den ene TVen skrues av eller på så reagerer en annen TV i en annen etasje på den andre enden av huset med på skru seg kjapt på og så av igjen. Ganske irriterende, da TVen som skrur seg av og på igjen lager en ganske høy lyd.

Skal det være sånn?

Er det noe garantisak mtp. sistnevnt TV?

Hva kan jeg gjøre for å undgå dette?

Er det er vanlig problem, eller er jeg ensom i den problemstillingen?

TVene det er snakk om er en LG LCD 32"( to/tre år gammel) og Samsung 50" Plasma (1 år gammel).

Høres ganske utrolig ut.

Du kunne jo prøve å bytte plass på tv`ene, og se om problemet flytter seg, hvis det i såfall gjør det så er det en feil med tv`en. (Vet at det ikke er artig å begynnne å flytte på en 50" tv opp en etasje :whistle: )

Lenke til kommentar

Her høres neste ut som om det er noe overnaturlig til stedet.

Selv om et tv kan bli påvirket av fjernkontrollen til et annet så tilsier all fornuft at det ikke er det som er problemet .

Jeg vil heller tro at de ene tv blir påvirket av endringer i strømkursen i huset.

Er de koblet på samme kurs ( fra sikringsskapet) ?

Er det bare disse to som "krangler" med hverandre ?

for meg var det lir uklart om det gikk begge veiene.

Er det flere ting som forstyrrer tvene ?

Lenke til kommentar

Her høres neste ut som om det er noe overnaturlig til stedet.

Selv om et tv kan bli påvirket av fjernkontrollen til et annet så tilsier all fornuft at det ikke er det som er problemet .

Jeg vil heller tro at de ene tv blir påvirket av endringer i strømkursen i huset.

Er de koblet på samme kurs ( fra sikringsskapet) ?

Er det bare disse to som "krangler" med hverandre ?

for meg var det lir uklart om det gikk begge veiene.

Er det flere ting som forstyrrer tvene ?

Kunne trodd på at spenningsvariasjoner kunne være årsaken hvis tv`en bare hadde slått seg av, men her slår jo tv`en seg først på og så av.

Enig at dette høres ut som et overnaturlig fenomen :ermm:

Lenke til kommentar

Selv om en tv i dag ( hvis man ser bort fra de fra oldtiden) normalt bare går i standby modus etter et strømbrudd så er det ikke alltid at det er det som skjer.

hvis releet som styrer rest av strømmen på tven ( ut fra stanby modusen) har hengt seg opp eller ikke har slått seg helt av så kan det forekomme at tvn faktisk kommer helt på etter et kort brudd.

jeg har opplev det selv.

Du vet jo ikke om det faktisk er brudd eller bare lit for lav spenning som påvirker tven.

hvis spenningen blir for lav en liten stund ( påvirket av hvor mye strøm det går gjennom) så er det ikke sikkert at tv slåes helt av . Det virker bare slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...