ken8 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hei. Har Office 2010, norsk versjon. Jeg har en liste med verdier på ark 1. 01. Eple 02. Banan .... 99. Gulerøtter. På ark 2 skal disse verdiene vises, slik at brukeren vet hvilket nr han skal taste inn Jeg har prøvd med å gå inn på Utvikler->Sett inn-> Liste. Og dette fungerer, men jeg vil gjerne kunne styre utseende på teksten inni. Feks skal jeg ha fet skrift på noen av disse tekstene. Pga formateringen av kolonnebredden så kan jeg heller ikke sette verdiene rett inn i arket. Hva er beste måten å vise verdier i et excel ark. Kan jeg sette et excel ark inne i et excel ark? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Kan du ikke simpelthen bruke regnearkceller som evt henter med formler a la =Ark1!A1 og formatere cellene likt? Ellers er 99 verdier litt mye til å skape oversikt. Jeg ville nok lett etter måter å søke/gruppere. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Problemet mitt er at i input området, så skal det limes inn verdier. Og dette input området er satt opp slik at dataene legger seg riktig og brukeren skal kun sette på riktig tall på hver transe. Prøver jeg å slå sammen celler så vil dette bli overstyrt neste gang man limer inn verdiene. Som sagt så det å bruke liste, men det blir ikke like bra som jeg hadde håpet på. Mulig jeg kan bruke en tekstboks også, men denne blir da ikke dynamisk og hvis en verdi skal endres så blir det mye arbeid. Jeg får prøve å tenke litt nytt på hvordan jeg best får vist "menyen" på ark2. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jaja. "Det skal limes inn verdier" er en relativt orginal standard for brukerinput. Utover det må jeg innrømme at jeg ikke forstår noenting av det du skriver. I seg selv ikke et problem, men hvis du ikke får andre svar, kan det være at du bør forklare litt mer og annerledes. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Prøver en gang til: I inputområdet, halve nederste del av ark2, skal det limes inn verdier fra A->F. Brukeren skal kun legge på verdier i kolonne G. Bredden på kolonnene varierer, A=40, B=50, C=370, D=80, E=80 osv. Slik at hvis jeg bruker formelen =Ark1!A1 vil ikke dette se bra ut i oversiktsbilde (øvre del ark2). Så det jeg trenger er en "container" der jeg kan lime inn oversiktsverdiene og som man kan forme uavhengig av kolonnebredder på arket. Usikker på om dette ble noe klarere.. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg stiller meg undrende til konseptet ditt. Men deg om det. Det konkrete problemet kan trolig løses med kameraverktøyet, et av Excels godt gjemte atomvåpen: http://www.whypad.com/posts/excel-tip-the-camera-tool-a-cool-view/160/ Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå