javvad Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Er det noen som hvet om hvordan man setter på brennesperre på cder? Er det et spesielt program til det? Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hvis du bruker Nero huker du av for: "Finalize CD (No further writing possible!)" på samme arket som du velger hastigheten du vil brenne med. Lenke til kommentar
javvad Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hvem nero versjon er det snakk om? Jeg har norsk versjon. Finnes det andre programmer? Kan ungen andre brenne cden etter at jeg har sperret den? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Tror det er litt forvirring om hca du spør om. Vil du ha en CD som du ikke kan legge mer innpå? Eller vil du ha en CD som ikke andre kan kopiere (for enkelt)? Slik som mange spill og musikk CDer har når du kjøper dem. -Stigma Lenke til kommentar
javvad Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Stigma: Det jeg mener er det siste du sa, at hvis jeg brenner en cd, kan ingen andre brenne den cden, altså det er brennesperre. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 koffer ska du gjera da då? Selv om det er utrykket "brenne" som blir brukt når det gjeder å kopiere en cd så betyr det ikkje at den vert brent opp.. Du kan trygt låne bort cden din til en kompis sånn at han kan brenne den uten at du taper noe på det! Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Du kan bruke programer som: CCD-Lock CD-Protector CloneAudioProtector Easy Audio Lock FreeLock TZCopyprotection WinLock WTM CD Protect Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Stigma: Det jeg mener er det siste du sa, at hvis jeg brenner en cd, kan ingen andre brenne den cden, altså det er brennesperre. Hvordan gjør jeg det? Hva skal du med en brenne sperre på en cd som du selv har brent?? Om du finner det, så er det sikkert ikke noe problem å komme rundt denne sperren, for riktig person. Tenk hva bunker med dollars spill og musikk industrien bruker på å kopierings sperrer på cd..hjelper det? Nei.. Lenge leve kong NERO!! Lenke til kommentar
javvad Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Har noen nye filmer som jeg ikke vil at andre skal gi bort slik at andre igjen får dem fåreløpig... Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Som det har blitt sagt er vel kopisperre et bedre ord, men uansett. Litt gjetning: Du vil brenne filmer, som du kan låne bort til andre slik at de kan se dem, men du vil ikke at de skal kunne brenne en kopi? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 det tryggeste da er å la være å låne bort orginalen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Som en nevnte over er det mange programmer som kan gjøre dette, men om den du låner vekk til har mer en et minimum av datakunnskap så er det som regel ikke noe problem å komme seg forbi disse sperrene. Dessuten tviler jeg litt på at det finnes et slikt type program som er freeware... men det vet jeg egentlig ingenting om. Hvorfor låner du bort filmer til folk som du ikke kan stole på? -Stigma Lenke til kommentar
javvad Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Ja.. men de programmene som en nevnte ovenfor, hvor kan jg få tak i dem? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg fant treff på nesten alle av disse øyeblikkelig på www.google.com Da klarer sikkert du å finne dem også ^_^ Fint om du prøver selv før du spør om hjelp. -Stigma Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 hehe, point med kopisperrer på filmer da? fungerer vel med standard copy/paste til HD som med alt annet, men når det gjelder sperrer på spill og slikt får du vel med noen fony filer her og der Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hehe, point med kopisperrer på filmer da? fungerer vel med standard copy/paste til HD som med alt annet, men når det gjelder sperrer på spill og slikt får du vel med noen fony filer her og der Spørs om noen av disse programmene fungerer i det hele tatt når det gjelder beskyttelse av rene data. Alle kopisperrer jeg har sett baserer seg på å pakke inn/kryptere en programfil, for så å nekte å pakke ut/dekryptere den hvis en eller annen vanskelig kopierbar dings mangler på CDen. Hvis en vanlig AVI-fil skal være spillbar må den være lesbar, og dermed er det ikke noe problem å kopiere den til harddisken. Hvis du har litt peil, flaks m.m. kan du bruke low-tech-brennesperren "stygg ripe", og passe på at du bare riper istykker credits, eller du kan legge til noen minutter med ingenting på slutten av AVI-fila og ripe CDen der disse dataene ligger. Brenneprogrammer vil ikke få lest CDen skikkelig, kopiering vil stoppe før den er ferdig, men vanlig avspilling vil fungere helt til den kommer til ripa. Spoling vil kanskje ikke fungere som den skal, ettersom du riper istykker keyframe-indeks som ligger i slutten av fila. Men det er bare å plukke fram ISObuster og VirtualDub/DivFix for å kopiere/reparere fila, så denne sperren hadde ikke funka på meg... Hvis det er VCD/SVCD bør ikke ripemetoden gå ut over muligheten til å spole i filmen. Jeg har aldri prøvd dette (og aldri tekt til å prøve det heller), så jeg vet ikke hvor effektivt/trygt det er i praksis. Lenke til kommentar
javvad Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Filmen er en SVCD. Hva må jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå