Olli12345 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg kan gjør akkurat det samme Kenny Bones Jeg har heller aldri tenkt på hva det egentlig er for noe, men du beskriver det ganske bra Jeg føler også at det kan være problematisk å puste i et jevnt tempo når jeg gjør dette. Jeg tror ikke helt det er adrenalin. Følelsen forsvinner jo rimelig fort når man stopper og hjertet (i hvert fall ikke mitt) går ikke fortere. Hvilke andre kjennetegn har adrenalin i kroppen? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Aner ikke jeg ihvertfall. Er ikke sikker på om det er adrenalin, men det er ihvertfall noe som kjennes rimelig intenst ut. Lenke til kommentar
QueenBia Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hei, dette er noe jeg har fått til i ganske lang tid men har lissom aldri helt forstått hva i all verden det faktisk er. Kall meg gjerne sprø, men jeg er en veldig normal fyr på 25 år som er veldig interessert i Vitenskap og spesielt evolusjon og tror overhodet ikke på religioner. Bortsett fra buddhisme som jeg synes er litt interessant. Men jeg har nemlig siden jeg var i tenårene hatt "evnen" til å mentalt styre étt eller annet, hovedsaklig i beina. Får det til over hele kroppen, men med størst intensitet direkte i lårene og mot leggene. Det føles ut som adrenalin, men jeg er ikke helt sikker på hva det er for noe. Jeg på en måte bestemmer meg for det, så kjenner jeg umiddelbart at det bruser noe voldsomt. Mer som at det killer, bare rimelig intenst. Jeg kan også bestemme graden/intensiteten av det. Det rareste er at jeg kan gjøre dette like enkelt som når jeg beveger armene. Med sånn som folk som får til å bevege på ørene. Men når det er "tomt" så er det tomt. Da får jeg ikke til å slippe ut mer. Spørsmålet mitt er egentlig, kan adrenalinnivå måles i sanntid? Da ville jeg isåfall kunne fått undersøkt dette og hva dette er for noe og om det kan være godt for noe. Jeg kan bruke dette bevisst dersom jeg ønsker å roe meg ned eller noe, jeg er nemlig ofte temmelig stressa. Men takler stress veldig godt igjen. Men om det blir for mye så bare lukker jeg øynene og "tømmer meg" . Etter det er jeg helt rolig. Hva i all verden kan dette være? Er det flere som får til det samme? Jeg tror ikke det er snakk om placebo fordi følelsen føles helt fysisk ut. Og ikke minst umiddelbar. Teorier? https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif Hei! Jeg måtte lage egen profil bare for å kunne svare på dette fordi ENDELIG har jeg funnet noen som kan det samme som jeg! Det er helt merkelig, jeg er 21 år nå men var vel rundt 12-13 da jeg begynte å bli bevisst på at jeg kunne det, selvom jeg hadde kjent følelsen før det også, Jeg styrer den helt selv, en prikkende/kilende følelse som starter i tærne men på meg går den hele veien opp og ut i hendene vanligvis. Men jeg orker aldri å holde på den veldig lenge fordi det blir veldig slitsomt. Har alltid lurt på hva det kan være, og av ren nysgjerrighet etter å ha lest tråden så jeg meg selv i øynene i speilet, og utrolig nok så utvidet pupillene seg mens jeg gjorde det!! De gikk raskt tilbake igjen etter at jeg sluttet. Har et ønske om å ta en CT eller MR scanning for å se hva som faktisk skjer når jeg gjør det. Har du funnet ut noe mer siden du la ut tråden? Mvh veldig nysgjerrig jente ? Lenke til kommentar
Diblu Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Jøss, jeg også trudde jeg var den enseste!! Folk har bare sett rart på meg når jeg har prøvd å forklare det her..Har ikke så mye å tilføye, men det virker ikke på meg som adrenalin, selv om hjertet går noe fortere, kan det ikke sammenlignes med følelsen av adrenalin for min del.Når jeg prøver nå, kjenner jeg at det er vanskelig å kontrollere pust, ben og armer mens jeg "stråler".Morsomt å høre hvordan trådstarter har brukt det. Kommer til å utforske dette litt mer og følge denne tråden videre!Edit: Testa det som QueenBia skrev om pupillene, og kan bekrefte at de utvider seg veldig! artig!! Endret 14. desember 2017 av Diblu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå