colombo230 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Skal flytte til høsten, og i den nye hybelen er det kabel-TV. Tenkte jeg skulle spare plass, og bruke en PC-skjerm (vurderer å erstatte min nåværende 17" CRT-skjerm med en ny og bedre) som TV. Har TV-inn og TV-ut på grafikkortet mitt som er et Geforce2 GTS. Kan jeg da på noen måte se TV på PC-skjermen min, eller MÅ jeg gå til anskaffelse av et TV-kort? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 trenger ikke å kjøpe et tv kort når du har tv inn, men det spørs om kvaliteten på tv inn på gf2 kort er så bra da, det vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Du kan koble coax kabelen til en video spiller, og S-Video eller Composite fra den til video inn på pc'en, funker fett det Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 OK, hva er en coax-kabel? Er det den kabelen man vanligvis bruker for å koble videomaskinen til TV'en? Men vil kvaliteten på bildet på PC-skjermen bli bra dersom jeg bruker videoen som "tuner"? Tror jeg har video-inn, og ikke TV-inn på Geforce2 GTS kortet mitt. Det er vel en forskjell på det vil jeg tro... Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 coax er antennekabel ja. Bildekvaliteten kommer an på video encoding chipen på skjermkortet ditt. Er det en Phillips brikke er kvaliteten ganske OK. Du skal bruke video inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå