Gå til innhold

HP avslører tablet

Anbefalte innlegg

win7pro, 2gb ram, og atom cpu = tilstrekkelig til det man vil bruke en slik slate til.

At "dere" har store krav til hva dere vil gjøre er greit nok, men slik er det ikke i den virkelige verden ;)

Jeg har brukt en HP Mini 5101 med 2gb ram i en lengre periode i mitt arbeid nå, for å bevise at det er mulig, og det er det. Kjører office 2007, haugevis med rdp sesjoner, cisco vpn, og citrix xenapp klient, og det funker greit.

Skal ikke benekte at det til tider er tregt, men det går rundt, med akseptabel ventetid.

står ingenting om størrelse, tyngde og slikt på den her, og lader må man dra med for sikkerhets skyld, i tilfelle møtet strekker ut, så jeg hadde nok vurdert en HP Mini 5102 istedet for den her ja. Men det er nok fordi jeg er så glad i å skrive :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører intel ATOM. :(

Sukk sukk

Er det rart Apple er omtrent alene når det gjelder tablet markedet?

Som om A4 er noe bedre.

For å svare, dog litt for sent: ATOM er x86, x86 har en del flere problemere en ARM(dette kokker ned til strømforbruk for det meste).

Og iPaden kjører et OS som er optimalisert så det blir en god brukeropplevelse, denne tabletten kommer sannsynligvis til å lagge ved åpning av faner da den kjører Windows 7.

GFX kort mangler, den er tvilsomt i stand til å kjøre Doom 3 under tvil, bare fordi den støtter antagelig nok av de få shaderne den støtter.

Egentlig blir dette er sært produkt, som ikke har så mye potensiale. Det kommer ikke til å selge så mye heller. Fordi det gikk glipp av HVORFOR iPaden selger.

Lenke til kommentar

Kjører intel ATOM. :(

Sukk sukk

Er det rart Apple er omtrent alene når det gjelder tablet markedet?

Som om A4 er noe bedre.

For å svare, dog litt for sent: ATOM er x86, x86 har en del flere problemere en ARM(dette kokker ned til strømforbruk for det meste).

Og iPaden kjører et OS som er optimalisert så det blir en god brukeropplevelse, denne tabletten kommer sannsynligvis til å lagge ved åpning av faner da den kjører Windows 7.

GFX kort mangler, den er tvilsomt i stand til å kjøre Doom 3 under tvil, bare fordi den støtter antagelig nok av de få shaderne den støtter.

Egentlig blir dette er sært produkt, som ikke har så mye potensiale. Det kommer ikke til å selge så mye heller. Fordi det gikk glipp av HVORFOR iPaden selger.

Ipad har et mye mer begrenset OS, hvorvidt det er en optimalisering for brukeropplevelse varier vel litt etter hva slags brukeropplevelse man ønsker. Begge tablets har sine (til dels) store ulemper. Så hvilken som er best vil avhenge ganske mye av bruk.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...