Shrike Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Heisann! Håper noen har kunnskaper til å kunne hjelpe meg, opplever veldig dårlig ytelsesverdier på min nye primære harddisk. Har forsøkt en del triks i boka: AHCI er enablet i BIOS og har utført regtweak, ved boot da så jeg at det ble installert nye drivere. Har også sjekket at det ligger siste firmware på disken (1.11) om jeg ikke husker feil. Legger ved resultatet fra AS SSD Benchmark. Litt specs: System Manufacturer: System manufacturer System Model: System Product Name BIOS: BIOS Date: 05/21/10 11:01:30 Ver: 08.00.15 Processor: Intel® Core i7 CPU 860 @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz Memory: 4096MB RAM Available OS Memory: 4094MB RAM Page File: 1741MB used, 6445MB available Windows Dir: C:\Windows DirectX Version: DirectX 11 DX Setup Parameters: Not found User DPI Setting: Using System DPI System DPI Setting: 96 DPI (100 percent) DWM DPI Scaling: Disabled DxDiag Version: 6.01.7600.16385 64bit Unicode Er det ikke også litt merkelig at det står jeg har 8 kjerner? Noen som har noen tips til hva jeg kan forsøke? Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Det er noe som ikke stemmer her. AS SSD viser at din BIOS står i IDE modus. Endret 22. oktober 2010 av johome Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er noe som ikke stemmer her. AS SSD viser at din BIOS står i IDE modus. Hei, og takk for svar. Etter reinstallasjon av drivere på kontrolleren, ser resultatet mye bedre ut, men bør jeg forvente et bedre resultat? Er det kontrolleren på hovedkortet som ikke er god nok? Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Resultatet er jo bedre men ikke godt nok. Vertex II er god for ca 430 poeng. Jeg Mistenker at det er sørbroa på HK'et ditt som henger etter i ytelse. Hva slags specs har du på dataen din ? Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Resultatet er jo bedre men ikke godt nok. Vertex II er god for ca 430 poeng. Jeg Mistenker at det er sørbroa på HK'et ditt som henger etter i ytelse. Hva slags specs har du på dataen din ? SPECS: Intel Core i7 860 Asus P7P55D-E 4GB DDR Mushkin PC3-10700 GTS 450 Kommer seg sakte men sikkert, enablet 6Gb/s på kontrolleren nå, er så mye instillinger at jeg begynner å bli relativt usikker på hva som er korrekt lenger, mye prøving og feiling. Men relativt ustabile verdier i HD Tune Pro, noe å bekymre seg over? Endret 23. oktober 2010 av Shrike Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Jeg ville ikke ha koblet SSD'en på SATA 6 GB/s port (er vel grå farge) Ville ha koblet de på SATA 3 GB/s port (blå farge) Du må som nevnt bare prøve deg frem , til du klarer minst 400 poeng. Endret 23. oktober 2010 av johome Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) For å få mest ut av en Vertex 2 bør du definitivt kople den til en ICH/PCH port på hovedkortet. (ikke onboard SATA 6Gb/s løsningen) SF baserte SSDer liker ikke å bli benchet , jo mer du bencher jo "dårligere" vil de yte i benchmarks. Det betyr ikke at du ikke kan kjøre en AS SSD i ny og ne men hvis du overdriver og SF kontrolleren finner ut at "nå er det nok" så begrenser den ytelsen i en periode. (kan være snakk om noen dager før ytelsen er tilbake) En Vertex 2 100GB+ skal greit oppnå 420-450 i AS SSD på ICH, har den nevneverdig lavere score enn dette er det enten en dårlig installasjon eller den er midlertidig begrenset pga mye skriving. Hvis du har "knotet" mye er det verdt å rense SSDen og deretter kjøre tilbake en image eller reinstallere. Ellers er det en knallbra SSD , lykke til! Endret 23. oktober 2010 av Anvil Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 For å få mest ut av en Vertex 2 bør du definitivt kople den til en ICH/PCH port på hovedkortet. (ikke onboard SATA 6Gb/s løsningen) SF baserte SSDer liker ikke å bli benchet , jo mer du bencher jo "dårligere" vil de yte i benchmarks. Det betyr ikke at du ikke kan kjøre en AS SSD i ny og ne men hvis du overdriver og SF kontrolleren finner ut at "nå er det nok" så begrenser den ytelsen i en periode. (kan være snakk om noen dager før ytelsen er tilbake) En Vertex 2 100GB+ skal greit oppnå 420-450 i AS SSD på ICH, har den nevneverdig lavere score enn dette er det enten en dårlig installasjon eller den er midlertidig begrenset pga mye skriving. Hvis du har "knotet" mye er det verdt å rense SSDen og deretter kjøre tilbake en image eller reinstallere. Ellers er det en knallbra SSD , lykke til! Ah, takker for gode tips, så det er PCI-E kort man skal investere i om man virkelig skal ha ytelse... da får det bli julegaven til meg selv i år tenker jeg. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Intel ICH/PCH er helt utmerket, man trenger ikke mer for 2-3 SSD'er. (ICH/PCH er standard 3Gb/s portene du finner på Intel hovedkort, som ikke må forveksles med 6Gb/s portene som hittil nesten bare har vært til pynt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå