Gå til innhold

Mitt første kamera - trenger gode råd :)

Anbefalte innlegg

Hei alle fotoglade :)

Jeg har alltid vært glad i å ta bilder og etter at barna fikk et Canon eos 30D, har interessen for å kunne ta gode bilder virkelig fått fart :)

Nå har jeg lyst til å kjøpe meg et eget, men er totalt uvitene om hva jeg bør kjøpe. Jeg har prøvd å finne ut av det ved å studere flere nettsider, forum osv...men føler meg like lite klok :)

Kan dere hjelpe meg?

Jeg er veldig amatør og må lære meg alt om alt. Det er mange speilreflekskameraer som kan kjøpes på Elkjøp nå for en rimelig pris, er dette helt ok førstegangskjøp?

Blir kjempeglad for innputt :)

Jeg elsker å ta bilder av naturen, nærbilder...mennesker...bygninger, byliv ja-egentlig alt, med natur som forkjærlighet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv holdt meg til Canon i mange år...(det er nok mange gode alternativer), men jeg tenkte at siden andre i familien hadde det, så kan dere jo bytte litt på objektiver. Det finnes mange gode lærebøker for alle Canon kameraene. Selv har jeg 50D og er strålende fornøyd med det, (hadde 400D først)

Lenke til kommentar

Hei! Vil til ditt bruk anbefale å kjøpe omtrent det billigste du finner. De billigste speilreflekskameraene på markedet i dag er veldig gode kameraer, og får stort sett jobben gjort. Det er vanligvis ikke slik at ett spesifikt kamera er stort bedre til en type fotografi enn et annet. Det har vanligvis mer med objektivet (linsa) å gjøre. Mitt tips er å kjøpe et rimelig kamera, og når du finner ut at det er noe du liker spesielt godt, eller et område der du føler at du mangler noe, kjøper du et annet objektiv som er mer egnet til den typen fotografi. Dette er også mer fremtidsrettet, da du vil beholde alle objektivene ved eventuelt kjøp av nytt kamerahus, så lenge du holder deg innenfor samme merke.