Delpi Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en ny mobil . Problemet er at jeg er veldig i tvil om hvilken mobil jeg skal kjøpe, og trenger derfor noen tips. Ting som er viktig for mobilen min: - Touch er et must, og en følsom skjærm. - Mange morsomme ting/kule finesser man kan bruke den til/gjøre på den. - Fint med bra kamera. - God til å surfe på. - Bra batteri kapasitet. - Helst radio, men ikke must. - få, helst ingen feil med mobilen. Som dere ser er det endel ting jeg vil ha med min nye mobil. Iphone er egentlig utelukket da prisen på 4 blir for stiv. Har sette litt på Samsung Galaxy. Er dette den rette? Har også sett på HTC Mozart og synes den ser veldig bra ut, men er denne noe å kjøpe i og med at det vel ikke kommer ut allt i Norge, eller kommer dette etterhvert? Lenke til kommentar
thequeen Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har Htc Desire og er veldig fornøyd med den men det er ikke verdens beste batteri tid på den hvis den er mye i bruk, men bortsett fra det så vil jeg anbefale den Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har lite er faring med Galaxy, men thequeen sitt tips kan jeg backe opp og si at er en meget god telefon. Jeg foreslår egentlig at du går til Amobils prisguide og velger minimumskravene dine her. Da vil du få opp de telefonene som er akktuelle for deg. Velg de du liker best og les litt om hver enkelt av de (reviews/anmeldelser f. eks). Da får du et bedre bilde av hvordan telefonen er og hvordan den oppfører seg utover at en bruker sier: Kjøp Ajjfååwn! Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Samsung Wave? For meg høres det ut som om dette er en telefon som passer dine behov utmerket. Ellers ville jeg også sjekket ut Nokia N8 samt HTC Desire. Det kommer an på hva som er viktigst for deg: N8 - kamera/batteri Desire - customization/surfing Wave - jack-of-all-trades Lenke til kommentar
mistert Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hold deg unna skrap som Samsung. Mye feil på de. Kjøp Htc Legend, ligger på 3.400,- uten abonoment. Ekstremt bra telefon og har alt det du presiserer. Det den ikke har, er konkurrenter som er på nivå med denne telefonen. Batteritiden er skandaløst dårlig, men det gjelder alle smarttelefoner. Den er laget i en del, og av aluminium. Det vil si at det er nesten umulig å ødelegge den. Stanbytiden er 36 dager. Spiller du med den, tar det vel 2-3 timer før den må lades, men da har man eventuellt ekstra batteri eller ekstern lader. Har selv Htc Legend Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hold deg unna skrap som Samsung. Mye feil på de. Kjøp Htc Legend, ligger på 3.400,- uten abonoment. Ekstremt bra telefon og har alt det du presiserer. Det den ikke har, er konkurrenter som er på nivå med denne telefonen. Batteritiden er skandaløst dårlig, men det gjelder alle smarttelefoner. Den er laget i en del, og av aluminium. Det vil si at det er nesten umulig å ødelegge den. Stanbytiden er 36 dager. Spiller du med den, tar det vel 2-3 timer før den må lades, men da har man eventuellt ekstra batteri eller ekstern lader. Har selv Htc Legend Det er ikke vanskelig å skjønne du har Legend etter dette innlegget.... Nå er Legend utgått på dato og har ræva batteritid og er ikke en telefon jeg ville vurdert overhodet når man får klart bedre alternativer. Samsung skrap? Vel IT verden er ikke enig med deg de roser Samsung opp i skyene og jeg tror man skal heller høre på de en deg. Samsung Wave "som også er bygd i aluminium" pluss Samsung Galaxy S (begge treningkast 6 over alt i verden) vil jeg si går Legend en høy gang. Nå er det slik at flere smarttelefoner har både dobbelt og to dobbelt så bra batteritid som Legend blant annet de to som er nevnt så der tar du også rasende feil... Jeg ville også vurdert Desire HD som kommer i neste mnd den blir meget bra men vil nok slite med batteritid den også for der er HTC eksperter dessverre. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg ville heller ikke anbefalt Legend av samme grunner som Jada-jada nevner. Trådstarter - har du kikket på noen av tipsene som har kommet inn? Hva liker du/liker du ikke? Lenke til kommentar
mistert Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Nå ligger Legend i en grei prisklasse også. En komplett telefon, får snart Android 2.2. Samsung er helt grei. Nå er det også slik at gode telefoner bruker batteri, så er gjerne et kvalitetstegn. Dessuten så slår Legend Iphone 4 i flere tester, se blant annet youtube. Batteriet varer i 24 dager, uten bruk av app og ligende. Skal man kjøre en video eller streame kan man gjøre dette i 3-4 timer, noe sopm er meget bra. For å spare telfonene er det bare å slå av ulike ting.Samsung telefoner er generelt mye på verksted. Jobber med reparasjon på telefoner og Smasung Galaxy telefoner har nå snart en egen hylle hos oss. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Dobbel Endret 25. oktober 2010 av Jada-jada Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Nå ligger Legend i en grei prisklasse også. En komplett telefon, får snart Android 2.2. Samsung er helt grei. Nå er det også slik at gode telefoner bruker batteri, så er gjerne et kvalitetstegn. Dessuten så slår Legend Iphone 4 i flere tester, se blant annet youtube. Batteriet varer i 24 dager, uten bruk av app og ligende. Skal man kjøre en video eller streame kan man gjøre dette i 3-4 timer, noe sopm er meget bra. For å spare telfonene er det bare å slå av ulike ting.Samsung telefoner er generelt mye på verksted. Jobber med reparasjon på telefoner og Smasung Galaxy telefoner har nå snart en egen hylle hos oss. Grei prisklasse? Svindyr vil jeg si til å være en gammel nyhet. Så at en tlf bruker mye strøm er et kvalitetsstempel :!: det må bli Dagens for meg Jeg vet ikke hvor du jobber så hvor er det? Uansett så er det fulle hyller med alle slags merker her på Infocare Kongsvinger "masse HTC modeller" så slutt og skriv tull er du snill. Nå vet ikke jeg hva og hvordan du er i jobben og hva du gjør men teknisk bakgrunn kan du slett ikke ha for du skriver jo bare masse vrøvel. Å være kaffegutt i et firma gir deg ikke tekninsk kompetanse... P-S trenger linker der Legend banker Iphone 4 som du skriver da jeg ikke finner noen Lenke til kommentar
mistert Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Viser vel hvor lite insikt du som person egentlig har. Hvor dum og uviten det egentlig er mulig å bli. Over til saken. Legend er en telefon som trenger en over middels telefon på alt, samt at den tåler ekstremt mye. Dette burde appelert til mange nordmenn på flatfylla og personer som mister ting i bakken. Telefonen er ikke den beste, det har jeg aldri sagt. Når den ligger i overkant av 3.000,-, så er det ikke mange som kan konkurrere. Vil du linker så her kommer det: http://www.youtube.com/watch?v=xbNjDdtU6G0 Gidder ikke legge ut flere linker. For å ikke bli altfor komplisert for deg, så har du mange muligheter med Legend om du rooter og skifter ROM. Noe alle burde gjøre, da er dette en telefon det stort sett er vanskelig å slå. Batteriet som allerede er greit( så over 5 timer med video, og fremdeles batteri på telefonen), kan kraftig forbedres med program fra torrentdowload.cc.co Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Viser vel hvor lite insikt du som person egentlig har. Hvor dum og uviten det egentlig er mulig å bli. Over til saken. Legend er en telefon som trenger en over middels telefon på alt, samt at den tåler ekstremt mye. Dette burde appelert til mange nordmenn på flatfylla og personer som mister ting i bakken. Telefonen er ikke den beste, det har jeg aldri sagt. Når den ligger i overkant av 3.000,-, så er det ikke mange som kan konkurrere. Vil du linker så her kommer det: http://www.youtube.com/watch?v=xbNjDdtU6G0 Gidder ikke legge ut flere linker. For å ikke bli altfor komplisert for deg, så har du mange muligheter med Legend om du rooter og skifter ROM. Noe alle burde gjøre, da er dette en telefon det stort sett er vanskelig å slå. Batteriet som allerede er greit( så over 5 timer med video, og fremdeles batteri på telefonen), kan kraftig forbedres med program fra torrentdowload.cc.co Hvor jobber du spurte jeg og med hva? Du rakker ned på meg grunnet du skal forsvare en telefon du selv eier og er storfan av. Ok hvorfor er det et kvalitetsstempel at en mobil bruker mye strøm/ har dårlig batteri? Hvorfor klarer du bare å legge ut en italiensk privat link fra YouTube som slett ikke favoriserer Legend på noen måte (jeg kan italiensk flytende) kan du? Grunn for at du syntes det er slitsomt å finne videoer/ tester på dette er at de ikke finnes uten om i ditt lille hode. Så jeg skyver dine egne ord til bake til DEG. Dette viser hvor lite insikt du som person egentlig har. Hvor dum og uviten det egentlig er mulig å bli. Legend er en telefon som er slaktet for sin batteritid i negativ forstand, bugs og tragisk kamera og får terning 3 og 4 rundt om samt vi snakker om en 9 mnd gammel nyhet som koster 3500,- så mitt spørsmål blir er du helt på jordet? Skal trådstarter kjøpe denne grunnet du er blodfan? Hvis du ikke har mer å komme med så la være å skrive her inne. JESUS!! Endret 25. oktober 2010 av Jada-jada Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Selv om jeg i stor grad er enig med Jada-jada her så tviler jeg på at trådstarter setter pris på å lese side opp og side ned med diskusjoner om akkurat Legend. Apropos - trådstarter hva tenker du så langt i forhold til hva som har kommet av anbefalinger? Har du bladd litt rundt og sett på tester etc av foreslåtte mobiler/evt kommet nærmere et valg? Lenke til kommentar
mistert Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Er heller ikke blodfan. Når han skriver det han ønsker en telefon skal ha, så gir jeg den telefonen han skal ha. Legend er heller ikke 9 mnd gammel. Batteriet er helt greit til vanlig bruk. Skal innrømme at ankerpunktet er batteriet. Hvilke tester har gitt den ternigkast 3? Du forestiller deg en god del, men det kan ikke jeg hjelpe deg med. Kameraet er helt greit, med 5 megap. samt blitz. Du får heller ikke en smarttelefon med genialt kamera, da må man ta Sony Ericson. Htc Lrgend vs kriterier Touch er et must, og en følsom skjærm. Checked OK - Mange morsomme ting/kule finesser man kan bruke den til/gjøre på den. Checked OK - Fint med bra kamera. Checked OK - God til å surfe på. Checked OK - Bra batteri kapasitet. Not cheked. Ok (ikke spesielt dårligere en andre telefoner) - Helst radio, men ikke must. Checked OK - få, helst ingen feil med mobilen. Checked OK (eneste telefon i aluminium, eneste konkurrent er i metall. Umulig å ødelegge) Jobber forresten som salgsingenør i et Belgisk firma, som selger mobile løsninger til det nordiske markedet. Htc er valgt grunnet lite feil, som er viktig for mange. Når bedrifter ønsker telefoner rundt 3.000,-, er dette stort sett det eneste valget. Som sagt kan man sikkert velge LG eler Samsung hvor 1 av 3 telefoner går til reperasjon. Hva jobber du med da mister? Forresten så kan du nok ikke italiensk for å si de sånn. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hei Mister! Viklet Belgisk firma jobber du for? Hva gjør du kan du beskrive dette i detalj? Jeg tviler du er salgsingeniør for du er jo rett og slett teknisk uerfaren isåfall ville jeg gitt deg sparken på dagen etter hva du presenterer å skrive her. Jeg er teknisk leder for firmaet Infocare i Kongsvinger så jeg er spent på hva du kan skrive om deg selv? Jeg kan italiensk og som skrevet så støtter ikke den hjemmevideoen Legend så hvordan får du dette ut i fra den videoen? Jeg venter spent på svar på mine spørsmål nå. Endret 25. oktober 2010 av Just-Me Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er litt overrasket over at en veileder ikke har stengt denne tråden ennå, men krangelen deres er faktisk litt interessant Lenke til kommentar
mistert Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ok. Dette sier mye om hvordan Norske ansatte i denne bransjen sliter og hvorfor kunnskap eksporteres til utlandet. Vet ikke hva du legger i uviten kunnskap? Hvorfor kom du plutselig inn i denne diskusjonen? Du mener at Htc Legend er en dårlig telefon til folk som ønsker en: - Solid telefon - Grei brukergrensesnitt - Greit kamera - Mange apps - Radio¨ - En grei pris, rundt midtsiktet Så hvilken telefon kan du andbefale til en brukergruppe som ønsker som nenvt over, pluss en telefon som har lang holdbarhet og som ikke ødelegges, samt mulighet for enkel rooting og Rom oppdateringer av telefonen. Ok. Dette sier mye om hvordan Norske ansatte i denne bransjen sliter og hvorfor kunnskap eksporteres til utlandet. Vet ikke hva du legger i uviten kunnskap? Hvorfor kom du plutselig inn i denne diskusjonen? Du mener at Htc Legend er en dårlig telefon til folk som ønsker en: - Solid telefon - Grei brukergrensesnitt - Greit kamera - Mange apps - Radio¨ - En grei pris, rundt midtsiktet Så hvilken telefon kan du andbefale til en brukergruppe som ønsker som nenvt over, pluss en telefon som har lang holdbarhet og som ikke ødelegges, samt mulighet for enkel rooting og Rom oppdateringer av telefonen. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Ok. Dette sier mye om hvordan Norske ansatte i denne bransjen sliter og hvorfor kunnskap eksporteres til utlandet. Vet ikke hva du legger i uviten kunnskap? Hvorfor kom du plutselig inn i denne diskusjonen? Du mener at Htc Legend er en dårlig telefon til folk som ønsker en: - Solid telefon - Grei brukergrensesnitt - Greit kamera - Mange apps - Radio¨ - En grei pris, rundt midtsiktet Så hvilken telefon kan du andbefale til en brukergruppe som ønsker som nenvt over, pluss en telefon som har lang holdbarhet og som ikke ødelegges, samt mulighet for enkel rooting og Rom oppdateringer av telefonen. Ok. Dette sier mye om hvordan Norske ansatte i denne bransjen sliter og hvorfor kunnskap eksporteres til utlandet. Vet ikke hva du legger i uviten kunnskap? Hvorfor kom du plutselig inn i denne diskusjonen? Du mener at Htc Legend er en dårlig telefon til folk som ønsker en: - Solid telefon - Grei brukergrensesnitt - Greit kamera - Mange apps - Radio¨ - En grei pris, rundt midtsiktet Så hvilken telefon kan du andbefale til en brukergruppe som ønsker som nenvt over, pluss en telefon som har lang holdbarhet og som ikke ødelegges, samt mulighet for enkel rooting og Rom oppdateringer av telefonen. Svar på mine spørsmål er du grei det er alt jeg ønsker eller har du kanskje ikke noen svar? Du unnviker å svare på spørsmål og det vil si at du bare skriver bullshit Endret 26. oktober 2010 av Just-Me Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Han svarer ikke på spørsmål ikke mine heller han bare babler om sin Legend. Han er en stor bløff han påstår jo han er Norgesmester i vektløfting her inne også isåfall er han allsidig https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1268696 At han er verdensmester i å finne opp ting og tror på det selv er nok mer sannheten. Enkelte vet bare ikke når man har gått i felle å driti seg ut. Mister du er EID og du har sparken. Endret 26. oktober 2010 av Jada-jada Lenke til kommentar
mistert Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hmmm. Kjenner ikke akkurat til det du viser til. Jeg svarer på ting som omhandler mobiltelefon, så skal dere trekke innn bosted, jobb osv. Det er min objektive mening om en sak. Dere er uenige. Selvfølgelig er en telefon til 5000 bedre enn en telefon til 3000. Sier vel hvor mye fritid du har, som leiter rundt på forumet. Ja, jeg var ganske god vektløfter da jeg var ung, rundt 16 år. Var med i et prosjekt til Olympiatoppen for unge personer innen utholdenhets idrett. Det er da over 15 år siden, så gidder ikke å preike om dette i denne tråden. Jeg tror du har så lite peiling på hva di snakker om, at dette blir flaut. Tipper du er arbeidsledig, udugelig, dårlig likt blant familier og venner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå